ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی
مقالات دوشنبه 31 شهریور 1399 258بازدید

مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی

قبل از آنکه تبلیغات اینترنتی به وجود بیاید بازاریابان فقط از تبلیغات سنتی مثل تبلیغ در تلویزیون، بیلبوردها، روزنامه ها و … استفاده می‌کردند. اما امروزه علاوه بر تبلیغات سنتی، انواع مختلف تبلیغات آنلاین هم به‌وجود آمده مثل تبلیغات بنری، ویدئویی، ایمیلی و … که تقریبا تمام بازاریابان، تبلیغات اینترنتی و آنلاین را در برنامه های فروش خود قرار می دهند و یا در آینده نزدیک تصمیم به استفاده از آن دارند. تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین به تبلیغاتی گفته می‌شود که در بستر اینترنت وجود دارد. اگر شما به سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و یا رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، تلگرام، اینستاگرام و … نگاه کنید، تعداد زیادی تبلیغات خواهید دید. امروزه، این نوع تبلیغات یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی برای هر برند و کسب و کاری است. به‌ طورکلی تبلیغات آنلاین راه بسیار خوبی برای ارائه تولیدات یا خدمات یک شرکت به ‌صورت کم هزینه و کارآمد می‌باشد.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات بنری

2. ریپورتاژ آگهی

3. تبلیغات ویدئویی

4. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

5. تبلیغات ایمیلی

6. تبلیغات گوگل

7. سئو و بهینه سازی سایت

8. طراحی سایت

مزیت های تبلیغات اینترنتی 

تبلیغاتی که در اینترنت انتشار داده می شود، در ۲۴ ساعت شبانه‌ روز در دسترس همه افراد می‌باشد که همین امر باعث افزایش بینندگان و بیشتر شدن فروش می‌شود.

- ارزان‌تر بودن تبلیغات اینترنتی نسبت یه دیگر رسانه‌ها یکی از دلایل مهم و اساسی استفاده از این نوع تبلیغات می‌باشد. همچنین این نوع تبلیغات وابسته به زمان و مکان نیست.

- به دلیل قابلیت مشخص کردن مشتریان هدف و تعیین دقیق و مشخص گروه مخاطبان، می‌توان پیام‌ها را برای جذب نیازها و خواسته‌های معین مخاطبان، طراحی کرد. هنگامی که دقیقا مخاطبان را شناسایی می‌کنیم اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خواسته‌های آنها به دست می‌آید. از این رو پیام موردنظر بسیار بهینه‌تر خواهد بود و بیشر به درد آن ها خواهد خورد.

- تبلیغات اینترنتی می تواند ارتباط خوبی بین تبلیغ‌کننده و مخاطبان ایجاد می‌کند. مخاطبان می توانند بعد از مشاهده تبلیغ موردنظر سوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغ‌کنندگان مطرح کنند و دسترسی آسانی به اطلاعات کامل و جامع محصولات پیدا می‌کنند. این امر باعث می‌شود تعاملات تجاری افزایش پیدا کند و در نتیجه فروش افزایش پیدا کند.

- تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی نمایش، نگهداری و بروز رسانی آسان است که به دلیل دیجیتالی بودن آن می‌باشد به‌این‌ صورت‌که این امکان را فراهم می‌کند، بازاریابان بصورت لحظه‌ای از تعداد بازدید کنندگان و آمار مربوط به مقدار ارسال شده در نوتیفکیشن خود با خبر شوند و در آخر یک گزارش از مقدار ارسال شده و میزان بازدید تبلیغات خود داشته باشند. و با تعیین شاخص های انداره گیری می توان بهترین تبلیغات را ارائه داد.

- تبلیغات اینترنتی دسترسی کسب و کار ها را به مخاطبان در همه جای دنیا آسان می کند این یعنی دسترسی به بازار جهانی و معرفی کسب و کار به محیط بزرگتری.

- تمامی انواع مختلف از کسب و کارها، حتی آنهایی که تازه کسب و کار خود را راه انداخته اند، تبلیغات در فضای اینترنت می توانند به راحتی قادر به استفاده از آن باشند. در دیگر رسانه ها صاحبان کسب و کار مجبور به استفاده از خدمات دیگر موسسات برای اجاره فضای تبلیغاتی در این رسانه ها می باشند. استفاده از اینترنت و تبلیغات باعث پایان این دردسرها شده است. حتی یک کسب و کاری تنها یک روز از عمر آن می گذرد هم از طریق ایجاد وبسایت برای خودش یا استفاده از شبکه های مجازی مرتبط هم می تواند به تبلیغات محصولات و خدمات خود بپردازد.

معایب تبلیغات اینترنتی

- بیشتر کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این موضوع موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می‌شود و کاربران فقط محدود به یه رده سنی می شوند.

- هزینه تبلیغ در این رسانه ها به دو بخش تقسیم می شود. هزینه ساخت و هزینه پخش. بازاریابان علاوه بر هزینه‌ای که برای پخش تبلیغات خود پرداخت می‌کنند، برای تولید تبلیغی با کیفیت بالا هم باید از تیم و ابزارهای حرفه ای کمک بگیرند.

- با زیاد شدن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرار گرفتن آگهی‌ها به شدت کاهش می‌یابد و حتما باید توجه داشته باشید که تبلیغاتی را بسازید که متفاوت تر و جذاب تر از بقیه تبلیغات ها باشد.

با این حال به دلیل مزایای مختلف و خوبی که این نوع تبلیغات دارد نمی توان از تبلیغات اینترنتی صرف نظر کرد. به همین دلیل حضور در عرصه تبلیغات اینترنتی می تواند در سال‌های آینده جزو حوزه‌های بسیار درآمدزا و مفید برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و رسانه‌ها باشد. 

تبلیغات در اینترنت بیشتر برای کسب و کارهای امروزی لازم و ضروری است، مخصوصا برای آن دسته از مشاغل که با خارج از محیط محلی خود داد و ستد دارند. امروزه مصرف کنندگان از اینترنت بیش از یک سرگرمی ساده و یا صرفا فقط به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می‌کنند، آن ها دوست دارند هر چه نیاز دارند را در اینترنت جستجو و پیدا کنند، اطلاعات خود را بالا ببرند، و از افراد قابل اعتماد خرید کنند و در وقت خود صرفه جویی کنند. همانطور که از رادیو و تلویزیون، مجلات و روزنامه‌ها استفاده می‌کنند. آن ها همچنین از اینترنت در همه ی جنبه‌های زندگی، ایجاد فرصت‌های بی‌شمار در پیام‌های تبلیغاتی هدفمند و مرتبط هم بهره می‌برند که این موضوع باعث شده مزایای تبلیغات اینترنتی در مقایسه با معایب آن بسیار بیشتر نمود داشته باشد و حتی افراد سنتی هم آهسته آهسته به سمت تبلیغات اینترنتی بروند.

تبلیغات اینترنتی به طور چشمگیری در مقایسه با دیگر رسانه‌های تبلیغاتی قدیمی در حال گسترش است و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با هزینه‌ای کمتر به مشتریان هدف بیشتری دسترسی داشته باشند. تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارهایی که بازار هدف ملی یا بین‌المللی دارند و یا قابلیت توزیع در مقیاس‌ بزرگ را دارند، مناسب است. به عنوان یک اصل، هرچه کسب و کار شما به افراد بیشتری خدمات ارائه دهد، هزینه‌ی تبلیغات اینترنتی موثر بیشتر خواهد بود. همچنین هر‌چه تبلیغات اینترنتی هدفمندتر از رسانه‌های قدیمی دیگر باشد، مطمئن باشید که پیام تبلیغاتی شما توسط مخاطبین بیشتری دیده می‌شود.

تبلیغات اینترنتی باعث افزایش ناگهانی سطح آگاهی از محصول و یا برند ما می‌شود و تقاضا را به شدت بالا می‌برد، پس باید کسب و کار باید آمادگی لازم برای پاسخگویی را داشته باشد. ویژگی دیگری که تبلیغات دارد این است که درصد ماندگاری تبلیغات بسیار کم بوده و به شدت فرار است و فراموش می‌شود. وظیفه اصلی تبلیغات، برای افزایش آگاه سازی مردم از یک محصول یاخدمت هست، بنابراین اگر از تبلیغات برای آگاه کردن مردم استفاده می‌کنید، و مارکت یا جامعه شما وسیع است و جامعه هدف شما گسترده است، تبلیغات می‌تواند ابزار مناسبی برای شما باشد.

 

آقای تبلیغ