ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره انواع کانکس
اخبار | ایران تبلیغ سه شنبه 11 دی 1397 2270بازدید

انواع کانکس

کانکس سازه ای پیش‌ساخته است که از سازه های فولادی و ساختمانی ساخته شده و قابلیت حمل و نقل دارد؛ و در زبان های مختلف به آن shelter و به انگلیسی به آن conex می گویند.

کانکس ها مانند هر بنایی دارای حداقل چهار دیوار، یک سقف و کف به همراه یک درب ورودی میباشند. از مصالح سبک و پیش ساخته ساخته شده اند که قطعات آن بدون استفاده از بتن یا آرماتور و یا هر نوع ملات دیگری و فقط از طریق اتصالات جوش، پیچ یا پرچ به یکدیگر متصل شده اند.

کلمه کانکس به انگلیسی معادل کلمه کیوسک است و بهمین دلیل در زبان فارسی از کیوسک به جای کانکس استفاده می شود.

مجموعه تولیدی صنعتی اسکان سپهر یکی از اولین و پیشروترین شرکت های تولیدکننده کانکس سیار و پیش ساخته ایرانی می باشد.

در واقع دکه، کیوسک، کاروان، شلتر و کمپ های پیش ساخته همه به نوعی کانکس هستند و تنها تفاوت آن‌ها با کانکس در بحث ابعاد و کاربری های خاص و متفاوت میباشد. بطور مثال به یک کانکس نگهبانی کوچک، کیوسک نگهبانی یا دکه نگهبانی نیز گفته می شود.

در ادامه مطلب به انواع کانکس اشاره می کنیم.

انواع کانکس در گروه مهندسی اسکان سپهر

همانگونه که گفتیم شاید ایده اولیه استفاده از کانکس ها اسکان موقت بود اما به مرور زمان و با توجه به ویژگی ها و امکانات خاص این سازه ها، انواع کاربری و کاربردها به آن اضافه شد.

در یک طبقه بندی کلی کانکس های گروه مهندسی اسکان سپهر به دو دسته ثابت و سیار تقسیم می شوند، و بر اساس کاربری و کاربرد انواع مختلفی دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

مجموعه تولیدی صنعتی اسکان سپهر یکی از اولین و پیشروترین شرکت های تولیدکننده کانکس سیار و پیش ساخته ایرانی می باشد که بصورت تخصصی و حرفه ای در حدود دو دهه با تولید محصولاتی با کیفیت, توانسته رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

کانکس اداری

کانکس اداری کانکسی است که جهت دفاتر کار، دفاتر مدیریت، دفاتر کار سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. در کانکس های اداری میتوان امکاناتی از قبیل اتاق های پرسنل، نمازخانه یا آبدارخانه، سرویس بهداشتی یا اتاق مدیریت و غیره تعبیه نمود. در این نوع کانکس ها از دیوارپوش و کفپوش مناسب محیط های اداری استفاده می شود.

کانکس اورژانس

کانکس های اورژانس را می توان همان درمانگاه صحرایی سیار نیز نامید ، چرا که داخل آنها خدمات درمانی به صورت تخصصی انجام می پذیرد. همچنین از ویژگی های قابل توجه کانکس اورژانس و کانکسهای بیمارستانی صحرایی گروه صنعتی اسکان سپهر ، عایق بودن درمقابل سرما و گرما ، مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی و طول عمر بالای آن می باشد.

کانکس رستوران

بظور کلی این سازه ها را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد. نوع اول کانکس رستوران بزرگ که هم در آن غذا طبخ و هم فضایی برای سرو غذا دارند و هم مشتریان نیز درون سازه قرار می گیرند. نوع دوم سازه های کوچکتری هستند که به مانند یک آشپز خانه بوده و محل سرو غذا بر روی میز و صندلی هایی است که جلوی کیوسک قرار گرفته است. اما دسته سوم کمی متفاوت تر بوده و دارای دو محور چرخدار است که بصورت سیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانکس ساندویچ پنل

کانکس ساندویچ پنل به کانکس هایی گفته می شود که دیواره آنها از قبل و توسط پرس فلزات ساخته می شوند. این کانکس ها دارای دو لایه عایق قوی هستند که در بین این دو لایه نیز برای مقاومت بیشتر یک لایه نرم نیز در نظر گرفته شده است که مانع خوبی برای عبور حرارت و صدا و نم و رطوبت می باشد.

کانکس های ساندویچ پنلی در مدلهای مختلف وجود دارند .

کانکس سرویس بهداشتی

برای انواع کانکس سرویس بهداشتی ثابت ومتحرک دراندازه های متفاوت، کانتینر، مجموعه های پیش ساخته بسته به نیاز می توان از سرویس های بهداشتی تک و یا چند چشمه استفاده نمود و همین طور بسته به محل و فرهنگ های مختلف می توان از نماها و سرویس های مختلف (ایرانی و فرنگی) در توالت پیش ساخته استفاده کرد.

کانکس فروشگاهی

کانکس فروشگاهی معمولاً به گونه ای طراحی می شود که تمام نیازهای یک فروشگاه سیار را تامین کند. فروشگاه های سیار قابلیت این را داشته به صورت موقت در مکانی مستقر شده و در صورتی که بازدهی فروش پایین بود، طبقه هماهنگی به مکانی دیگر منتقل شده و مغازه یا فروشگاه جدیدی تاسیس شود.

کاربری های کانکس فروشگاهی:

می توان کانکس میوه و تره بار, کانکس های بازار موقت, کانکس های تجاری و نمایشگاه را نام برد که میتوانند در شهرکهای تازه تاسیس، شهرک های صنتی و دانشگاه ه و ادارات دولتی و بزرگ, کنارپارکها و فضای سبز, در معابر پیاده, و تمام مکانهایی که امکان دسترسی به مغازه وجود ندارد، مستقر شوند و بازار کار خوب و نوینی را خواهند داشت.

کانکس کامپوزیت

کامپوزیت برای پوشش نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها به صورت دیواره ، پارتیشن و سقف کاذب کاربرد فراوانی دارد. کامپوزیت متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط می باشد و تاثیر بسیار چشم گیری در زیبایی کانکس دارد و به همین علت کانکس کامپوزیت قیمت بیشتری دارد . ورق های کامپوزیت با توجه به ضخامت ، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها ، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی را به ورق های مذکور می دهد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا می باشد. از این رو جابه جایی کاربرد آن ها زیان های فاحشی را بوجود می آورد. کامپوزیتها موادی چند جزئی هستند که خواص آنها در مجموع از هرکدام از اجزاء بهتر است.ضمن آنکه اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می بخشند.

کانکس تعمیرگاه

برخی از کانکس ها یا سازه های پیش ساخته برای کار های مسکونی یا اداری به انحصار نیست و برای کار و کاسبی نیز استفاده می شوند و فقط به ارائه خدمات می پردازند که نمونه های فروشگاهی و کیوسک پلیس نمونه هایی از آنها می باشد. یکی دیگر از انواع آنها کانکس تعمیرگاه بوده که برای خدمات جاده ای و یا گاها درون مجموعه هایی مانند شرکت ها و توقفگاه ها از آ استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله انواع کانکس و کاربرد آن ها مراجعه نمایید

کانکس اداری, کانکس مسکونی, کانکس سرویس بهداشتی, کانکس حمام, کانکس ساندویچ پانل, کانکس ایستگاه دوچرخه, کانکس ویلائی, کانکس سایدینگ, کانکس درمانگاهی, کانکس پلیس, کانکس نیروی انتظامی, کانکس کامپوزیت, کانکس اورژانس, کانکس بهداری, کانکس کلاس درس, کانکس آموزشگاهی, کانکس نمازخانه, کانکس آزمایشگاهی, کانکس بوفه, کانکس مطبوعاتی, کانکس نمایشگاهی, کانکس کترینگ یا فست فود, کانکس چوبی یا کلبه ای, کانکس تمام شیشه, کانکس انباری, کانکس ATM, کانکس گیت ورود و خروج فرودگاهی, کانکس برج مراقبت, کانکس ماموتی, کانکس دوطبقه, کانکس رستوران, کانکس پیش ساخته, کانکس ال اس اف, کانکس مدرسه, کانکس بیمارستانی, کانکس داروخانه, کانکس بایگانی, کانکس تجاری, کانکس حراست, کانکس دیده بانی, کانکس هواشناسی, کانکس اتاق کنترل, کانکس مخابراتی, کانکس کارگری, کانکس دست دوم, کانکس غرفه بازیافت, کانکس میوه و تره بار, کانکس کتابخانه, کانکس دفتری, کانکس اتاق سیگار, کانکس لوکس و vip, کانکس نگهبانی, کانکس فروشگاهی, کانکس اجراء درمحل, کانکس ثابت و پرتابل, کانکس چرخدار, کانکس کاراوان, کانکس فایبرگلاس, کانکس فایبرکامپوزیت, کانکس دکوراتیو, کانکس گلخانه, کانکس ترمودچوب

 

آقای تبلیغ