ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره تبلیغات موثر در کسب و کار
مقالات چهارشنبه 26 شهریور 1399 270بازدید

تبلیغات موثر در کسب و کار

کسب و کار های کوچک معمولا در مراحل اولیه راه‌اندازی سرمایه زیادی برای بازاریابی ندارند اما این موضوع باعث نمی‌شود تا فکر کنند که هیچ راه موثر دیگری برای تبلیغات کسب‌و‌کارشان وجود ندارد. قبل از اینکه تبلیغات اینترنتی پیدا شود، کسب‌و‌کارهای کوچک فقط چند راه کم‌هزینه برای بازاریابی محصولات خود داشتند، راه‌هایی مثل چسباندن پوسترهای کاغذی روی دیوارها یا حضور در نشست‌های آزاد اقتصادی را امتحان می کردند اما امروزه اوضاع تغییر کرده است و عملا همه انواع و اقسام فرصت‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی برای کسب و کار ها وجود دارد که بتوانند کسب و کار خود را به راحتی گسترش بدهند.

بر خلاف بیشتر صنایع در دنیای کسب‌وکار که امکان دریافت بازخوردهای قابل‌ اتکا را دارند، صنعت تبلیغات به‌ندرت بازخوردی عینی دریافت می‌کند که بتوان روی آن حساب کرد. تبلیغات و آگهی‌های بسیار اندکی مورد نظرسنجی قرار می‌گیرند بنابراین نمی‌دانیم تبلیغات تولید شده از نظر مشتریان چقدر خوب بوده‌ است و چقد باعث جذب آن ها شده است. بدون اطلاع از کیفیت تبلیغ نمی‌توانیم تبلیغات بعدی را بهبود دهیم از طرفی دیگر چندان نمی‌توان روی ارقام فروش به‌عنوان معیار سنجش حساب کرد، زیرا داده‌های فراوانی از جمله فعالیت‌های رقبا، موجودی انبارها، آب ‌و هوا، وضعیت اقتصادی، تخفیفات، تغییرات قیمتی و مانند آن روی این رقم اثر می‌گذارد. در نهایت اینکه برخی بازخوردها نسبت به تبلیغات گمراه‌کننده هستند.

این باور هم اشتباه است که میزان فروش نشان‌دهنده‌ی اثرگذاری تبلیغات است. تنها در صورتی که فروش بلافاصله بعد از تبلیغات و بدون اثرپذیری از عوامل دیگر اتفاق بیفتد، می‌توان این باور را تأیید کرد. نمی‌توان اثر تبلیغات بر فروش را در خلأ و بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر بررسی کرد. در سوی دیگر تبلیغات بعد از گذر زمان معینی، گاهی یک هفته، گاهی چند ماه آثار مثبت خود را نشان می‌دهد و این تأخیر بررسی اثر تبلیغات بر فروش را دشوار می‌کند. همچنین تبلیغات علاوه بر اثر کوتاه‌مدتی که بر فروش دارد معمولا آثار بلندمدتی هم دارد که اغلب به فراموشی سپرده می‌شوند. با توجه به آنچه گفته شد، آمار و ارقام مربوط به فروش معیار مناسبی برای سنجش اثرگذاری تبلیغات نیست.

این موضوع که شما خلاق‌ترین افراد برای تولید تبلیغات هستید و خلاقیت و ابتکار ویژگی منحصربه‌فرد ماست، یک مانع بزرگ است. بهترین تبلیغ‌ها در گذر زمان با تلاش فراوان و بهبود و اصلاح بر اساس بازخوردهای دریافتی از مشتریان هدف شکل می‌گیرند. باور به اینکه فقط خودمان خلاقیت داریم مانع پیشرفت و بهبود تدریجی می‌شود. کمپین‌های تبلیغاتی زیادی به دلیل خودداری شرکت تبلیغاتی از اعمال تغییرات به فراموشی سپرده شده‌اند. البته این مسئله به شرکت‌های تبلیغاتی محدود نمی‌شود و مشتریان این شرکت‌ها هم دچار این مشکل هستند. غرور و باور بی‌جا درباره‌ی میزان خلاقیت باعث می‌شود تصمیم‌های کلیدی به جای منطق و بازخورد عینی مشتریان هدف، بر مبنای احساس اتخاذ شوند. این وضعیت به خلق تبلیغ‌های بد و بی‌کیفیت منجر می‌شود.

 کپی برداری و تقلب از تبلیغات رقیبان آسیب های جدی را به کسب و کار شما وارد خواهد کرد. تقلید از رویکرد تبلیغاتی رقیب باعث موفقیت نمی‌شود. قبل از کپی‌برداری برای اطمینان باید تبلیغات مهم همه‌ی رقبا را آزمایش کنید. هیچ بعید نیست که با آزمایش تبلیغات رقبا مشخص شود رقیب پیشرو که بیشترین سهم بازار را دارد تنها به دلیل پیشرو بودن در صنعت، سهمِ بازار بزرگی دارد نه به خاطر تبلیغاتش؛ در مقابل رقیب دیگری با وجود برخورداری از سهم کوچکی از بازار تبلیغات موثرتری دارد.

نداشتن برنامه های تبلیغاتی مناسبی مشکل بسیار بزرگی خواهد بود. این مشکل بیشتر وقت‌ها متوجه مشتریان شرکت‌های تبلیغاتی است. آنها به خوبی تحقیق نکرده‌اند، درباره‌ی برند و ویژگی‌هایش فکر نکرده‌اند و برنامه ‌های جایگزین را تدوین و آزمایش نکرده‌اند. نمی‌توان بدون ارائه‌ی رهنمودهای استراتژیک از شرکت‌های تبلیغاتی انتظار خلق تبلیغات موثر داشت، زیرا شرکت مجبور است بر اساس حدس و گمان اقدام کند. بدون استراتژی به‌ندرت تبلیغات موثر خلق می‌شود و مشکل نبود یا ضعف استراتژی به سفارش‌دهنده برمی‌گردد. پس وجود استراژی برای ارائه هر آگهی تبلیغاتی نیاز است.

روش تبلیغاتی وبلاگ و محتوای نوشتاری یکی از معروف‌ترین، موثرترین و ارزان‌ترین روش‌های تبلیغ در جهان است. البته لازم است که محتوای نوشتاری شما مفید و قابل‌اعتماد باشد. یک محتوای بد می‌تواند به اعتبار کسب و کارتان لطمه بزند و برای شما ضدتبلیغ به‌حساب بیاید. توجه کنید که با افزایش سرعت و کاهش قیمت اینترنت، رفته‌رفته سهم محتوای تصویری افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که در مخاطب‌ ویدیو بیشتر از محتوای نوشتاری باشد. عکس هم در بازاریابی محتوا بی‌تاثیر نیست. برای نمونه اینستاگرام یکی از مهم‌ترین بسترها برای تبلیغ با عکس است چون بیشتر افراد در ابتدای هر آگهی به عکس آن توجه می کنند.

تعامل با کاربران و پاسخ به سوالات آن ها بسیار اهمیت دارد. شاید تعداد کاربرانی که پاسخ شما را می‌بینند زیاد نباشد. اما دقت کنید که آن‌ها تصمیمشان را برای خرید محصول گرفته‌اند. درنتیجه در این هم شیوه ای از تبلیغات موثر است ارزش یک مخاطب بسیار بیشتر از  مخاطب‌های تصادفی است که تبلیغات دیگر شما را تماشا می‌کنند. همچنین فراموش نکنید که مخاطب پاسخ شما فقط کسی نیست که سوال را پرسیده است. کاربرهای زیادی همان سوال را دارند و پاسخ شما را می‌خوانند. از طرفی دیگر برخی رسانه‌ها به‌طور اختصاصی به بررسی کسب‌وکارهای نوپا و کوچک می‌پردازند. برخی از این گزارش‌ها اهداف تجاری ندارند و تنها با هدف حمایت از کارآفرینی تهیه می‌شوند. ممکن است آن‌ها از وجود شما خبر نداشته باشند و اگر با آن‌ها تماس بگیرید می توانند به شما کمک کنند.

کیفیت می تواند بهترین تبلیغ برای شما باشد. یک مشتری راضی با دوستان و آشنایان خود در مورد تجربه خوبش حرف می‌زند و آن‌ها را به استفاده از محصول شما تشویق می‌کند. در مقابل یک مشتری ناراضی دوستانش را از خرید منع می‌کند. وقتی یک دوست صمیمی از یک کالا بد بگوید، خیلی بعید است که دلتان بخواهد آن کالا را امتحان کنید. و رضایت مشتریان می تواند ارزان ترین و راحت ترین راه برای تبلیغات کسب و کار شما باشد.

 امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغات موثر در کسب‌وکار ها است. حتی کسب‌وکارهای قدیمی و سنتی هم امروزه در این حوزه شروع به فعالیت کرده اند. پس تفاوتی ندارد که کسب‌وکار شما به صورت اینترنتی بوده یا در فضای واقعی فعالیت دارد، شما نباید از شبکه‌های اجتماعی غافل شوید. تلگرام، اینستاگرام و لینکدین سه شبکه اجتماعی پرطرفدار محسوب می‌شوند که فعالیت در یک یا دو مورد از آنها برای هر کسب‌وکار تقریبا واجب است. یکی از بهترین مزایای شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات موثر و ارزان، رایگان بودن آنها است. 

تبلیغات اینترنتی پر بازدید ترین و تقریبا به صرفه ترین راه تبلیغات است ، که میتواند مخاطبان زیادی را به شما علاقمند کند ، یکی از رسانه های قدرتمند و پر بازدید که تبلیغات در آن روش های مختلی دارد. تبلیغ بنر نوعی تبلیغات در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور ، تبلیغ ارائه می شود . این شکل از تبلیغات آنلاین مستلزم جاسازی تبلیغات در یک صفحه وب است تا با پیوند دادن به وب سایت تبلیغ کننده ، ترافیک را به یک وب سایت جلب کنید و مخاطبان هدف زیادی را به آن جلب کند.

 

آقای تبلیغ