ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره تاثیر تبلیغات بر فروش
مقالات شنبه 22 شهریور 1399 261بازدید

تاثیر تبلیغات بر فروش

کسب و کار ها هرساله مبالغ زیادی را صرف تبلیغات محصولات و خدمات خود می کنند به همین دلیل انجام تبلیغات باید به شکل مؤثر انجام شود تا کارایی بالایی داشته باشد. کاربردهای تبلیغات بسیار زیاد است با این وجود تمامی آنها داراي ویژگی مشترکی هستند که آن انتقال یک پیام به مخاطبان می باشد. برای تبلیغات باید از آخرین فناوري هاي ارتباطی و رسانه اي براي معرفی کالا استفاده کرد تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت بالا برد. تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن آگاهی مشتریان دارد. درواقع تبلیغات وسیله ای به حساب می آید که توسط آن مشتریان از خدمات و محصولات یک شرکت آگاه می شوند. با وجود اهمیت بالای تبلیغات بر روی افزایش فروش ارزیابی تاثیر آن هم باید انجام شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در تبلیغات باید به آن توجه کرد اثر بخش بودن تبلیغات و بالا بردن سود فروش می باشد.

اثربخش بودن تبلیغات در بازاریابی و اثرات آن بر روی فروش شرکت‌ها به همه ثابت شده است. و امروزه تنها تولید و فروش کالا نمی تواند برای کسب و کار ها کافی باشد حتی اگر محصولی داشته باشند که از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد بازهم لازم است تا از راه های مختلف مردم را از وجود چنین محصولی آگاه سازند. و رقابت در بین کسب و کار ها بسیار بالا است و توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل تبلیغات کارآمد و هوشمندانه می تواند عامل موفقیت در این رقابت می‌باشد. شرکت های موفق به دنبال رهی مؤثری برای به کارگیری در سيستمهای بازاريابی خود می‌باشند. در این راه شما باید با انواع سبک تبلیغات همانند تبلیغات اینترنتی، تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانه‌ای و … آشنایی کامل داشته باشید و شناخت درست ابزارهای تبلیغات، قسمتی از فرآیند مدیریت تبلیغات به حساب می آید.

با وجود اینترنت روش های تبلیغاتی تغییرات بسیاری کرده است. تبلیغات اینترنتی در میان کسب و کارها رواج پیدا کرده در نتیجه روش‌های سنتی تبلیغات تأثیر زیادی بر روی انتخاب مردم ندارند. به همین علت است که تبلیغات اینترنتی به عنوان یک روش جدید و تاثیر گذار در حال گسترش شیوه‌های بازاریابی می‌باشد. تبلیغات باید در همه جا و همه وقت در معرض دید مشتری قرار بگیرند. در واقع هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف تبلیغات می‌کنند بسیار زیاد است . می توان گفت که تبلیغات نقش مهمی در توسعه‌ی فروش و افزایش سهم بازار دارند.

شکست یا موفقیت در فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی به نوع کلمات انتخابی برای معرفی تولیدات، خدمات و موقعیت در تبلیغات بستگی دارد. در انتخاب کلمات محدودیتی نیس مشکل اصلی استفاده از کلمات پوچ و بی معنی است. باید از کلمات جذاب و خلاقانه برای تولید یک تبلیغات فوق العاده استفاده کنید به عبارتی دیگر تبلیغات مجموعه ای از عبارات و کلمات از پیش نوشته شده است که با اضافه کردن آن به متن تبلیغاتمان، نیرویی خارق العاده و همین طور امکان انتخاب گزینه های مختلف را به وب سایت، محصولات و خدمات عرضه می کند. کلمات می توانند به تبلیغات ما جذابیت، رنگ و حس ببخشند. 

صاحبان  کسب وکار ها که برنامه ای برای تبلیغات خود دارند معمولا با سنجش آگاهی مشتری از یک محصول یا برند، اثربخشی تبلیغات را ارزیابی می کنند. رابطه مستقیمی بین تبلیغات و آگاهی مشتری وجود دارد و به این نکته هم توجه کنید که آگاهی مشتری، نتیجه مستقیم تبلیغات نیست و فاکتورهای زیاد دیگری نیز بر آن تاثیرگذار خواهد بود. چون عوامل متعددی غیر از تبلیغات هم می تواند بر فروش بیشتر تاثیرگذار باشد، اما برای محصولات جدید تغییر در آگاهی مشتری اغلب نتیجه تاثیر تبلیغات است. 

مشتریان معمولا تبلیغات را وسیله ای برای به دست آوردن اطلاعات درباره محصول، برند یا شرکتی خاص می دانند. مشتریان تنها در صورتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از تبلیغات به دست آورند که به درستی تبلیغات را متوجه شوند و پیام و محتوای آن را دریافت کنند. آزمون های مختلفی برای سنجش میزان درک مشتریان از یک تبلیغ وجود دارد. مشتریان، زمانی یک تبلیغ را به یاد می آورند که کاملا آن را فهمیده و درک کرده باشند. برای سنجش تبلیغات خود که متوجه شویم مشتریان چقد آن را درک کرده اند می توان با پرسیدن سوالاتی درباره موضوعات مطرح شده در تبلیغات از چگونگی درک پیام تبلیغات توسط مشتری اطلاع پیدا کرد گهگاهی هم با پرسیدن سوال های مختلف از مشتریان هدف، می توان اثربخشی تبلیغ را ارزیابی کرد.

هدف اصلی تبلیغات افزایش فروش یک خدمت یا محصول است، بنابراین میزان اثربخشی تبلیغات را می توان از طریق تاثیر آن بر حجم فروش، ارزیابی کرد. بیشتر مدیران معتقدند که تبلیغات، مستقیما بر میزان فروش تاثیر می گذارد، از این رو اثربخشی کمپین های تبلیغاتی را با افزایش حجم فروش می سنجند. رای اینکه تبلیغات موثر واقع شوند، باید در معرض دید تعداد بیشتری از مخاطبان قرار بگیرند. در واقع تعداد مخاطبانِ هدفی که پیام های یک تبلیغ را می بینند یا می شنوند باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر تبلیغات به درستی در معرض دید مخاطبان قرار نگیرد قطعا شکست خواهد خورد.

در گذشته بیشتر مردم عقیده داشتند که تبلیغات کاری بیهوده ای می باشد و صرفا اتلاف هزینه و وقت شرکت می باشد. اما با گذشت زمان و با دیدن تبلیغات قوی متوجه شدیم که تبلغ به خصوص تبلیغات اینترنتی از موفق ترین روش های تبلیغات می باشد. در واقع تبلیغات اینترنتی می تواند تنها راه ارتباط با مشتری باشد. استفاده کردن از روش های محکم و حرفه ای بازاریابی در تبلیغات اینترنتی می توان سبب جذب مشتری گردد. در این صورت هم می توانید محصولات خود را به فروش برسانید و هم این که جایگاه خود را در میان دیگر رقبا محکم تر کنید و هم برند سازی کرد.

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

1. گستردگی مخاطبان در فضای اینترنتی

2. اثر بخشی و یکی از مهمترین ویژگی‌های تبلیغات آنلاین قابلیت اندازه‌گیری آن است.

3. دسته بندی مخاطبان هدف

4. دسترسی به بازار جهانی

5. تعامل دو طرفه با مشتری

6. آموزش به مشتریان در رابطه با محصولات و خدمات

تبلیغات باعث برقراری یک ارتباط موثر میان کسب‌وکارها و مشتریان می‌شود. در واقع انجام درست و موثر تبلیغات که به وسیله آن بتوان محصولات و خدمات کسب‌وکار خود را به صورت عالی و صحیح به مشتریان و مخاطبان معرفی کرد باعث مجاب شدن و جلب نظر مشتریان می‌شود. چون که در این صورت است که مشتریان متقاعد به انتخاب محصولات کسب‌وکار شما و خرید نهایی خواهند شد. 

 

آقای تبلیغ