ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره تبلیغات اینترنتی
مقالات چهارشنبه 19 شهریور 1399 283بازدید

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین راه های بازاریابی برای هر کسب و کاری به حساب می آید و بهترین راه برای برندینگ است و امروزه توجه تعداد زیادی از بازاریابان را به خود جلب کرده است. تقریبا تمام بازاریابان، تبلیغات اینترنتی و آنلاین را در برنامه های تبلیغاتی خود قرار می دهند و حتما در کمپین های تبلیغاتی خود از آن استفاده می کنند. قبل از ورود تبلیغات اینترنتی به بازاریابی برندها، بازاریابان فقط از تبلیغات سنتی مثل تبلیغ در تلویزیون، بیلبوردها، روزنامه ها و … استفاده می کردند. اما امروزه علاوه بر تبلیغات سنتی از انواع مختلف تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و … هم استفاده می کنند و این تنوع در تبلیغات باعث شده تا کار بازاریابان کمی سخت تر و رقابتی تر از قبل بشود. کسب و کار ها باید با انتخاب راه‌حل های مناسب برای تبلیغ برندهایشان و اختصاص بودجه های مناسب به هر کدام، میزان بازگشت سرمایه خود را تا حد امکان افزایش دهند. 

مزیت تبلیغات اینترنتی

به دلیل آنکه افراد معمولا در هر مکانی که باشند به دستگاه هایی مثل موبایل، تبلت و دسکتاپ دسترسی دارند، با بازاریابی به کمک این دستگاه ها می توانید به تعداد زیادی مخاطب هدف که در هر مکانی هستند دسترسی پیدا کنید. ولی در تبلیغات سنتی اینجوری نبود مثلا تبلیغات بروشوری را تنها افرادی که آن بروشور به دستشان می رسید می دیدند و مخاطب آن ها می شدند.

- در تبلیغات اینترنتی می توان به طور مستقیم با مخاطبان ارتباط دوطرفه برقرار کرد و آنها را به دیدن محصولات، مطالعه نکاتی در مورد خدمات و … تشویق کرد یا اینکه میتوان ازآن ها خواست تا نظرات خود را در مورد برند و کسب و کارتان بیان کنند. و با استفاده از نظرات آن ها کار خود را بهبود ببخشید در صورتی که در تبلیغات سنتی این امکان وجود ندارد.

- هوشمند شدن تکنولوژی در صنعت تبلیغات آنلاین باعث شده بسیاری از شبکه های تبلیغاتی آنلاین با استفاده از روش های مختلف رفتار مخاطبان تبلیغات را شناسایی کرده و تبلیغات را در بهترین زمان و در بهترین مکان به مخاطبان نمایش دهند تا تبلیغات، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از این رو، مخاطبان تبلیغات به احتمال بسیاری به مشتریان واقعی و و فادار تبدیل خواهند شد.

- هزینه ای که برای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی صرف می کنیم بسیار کم تر است. و با استفاده از تبلیغات آنلاین می توان به تعداد بسیاری از مخاطبان هدف دسترسی پیدا کرد. و نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی بسیار بیشتر است.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات موتورهای جستجوامروزه همه افراد برای کسب واطلاعات در رابطه با هرچی ابتدا به گوگل مراجعه می کنند با وارد کردن یک کلمه کلیدی، مردم به طور عمده روی نتایج صفحه اول تمرکز می‌کنند. بازاریابی موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبه‌های گوگل و موتورهای جستجو مربوط است. شرکت‌ها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر می‌کنند، و گوگل هم کیفیت و ارتباط محتوا را تحلیل می‌کند. در این نوع روش بازاریابی اینترنتی ، هدف این است که در زمان بسیار کوتاهی، آگاهی از نام تجاری افزایش یابد. همه آنچه نیاز است عبارتند از یک آگهی با عنوان و توضیحات و کلمات کلیدی. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار جهت نمایش تبلیغات استفاده می‌شود؛ به این صورت که تبلیغات هنگام جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده نمایش داده می‌شود. هزینه تبلیغات موتورهای جستجو معمولا به ازای کلیک محاسبه می‌شود.

2. ایمیل مارکتینگ: این تبلیغات در گذشته انجام می شد اما با پیشرفت سیستم‌های اختصاصی بازاریابی آنلاین تغییرات زیادی کرده. کمپین‌های تبلیغات ایمیلی با کمک ابزارهای ایمیل مارکتینگ خودکارسازی شده‌اند، که کسب و کار ها با همین روش می توانند به اهداف تجاری بسیار سودآور خود برسند. و اینکه هزینه جذب مشتری جدید بسیار بیشتر از هزینه نگهداری مشتری فعلی است پس می‌توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای افزایش وفاداری مشتریان فعلی نیز استفاده کنید.

3. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی: در این روش تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و… انجام می دهیم. امروزه،رسانه های اجتماعی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های دیجیتال است. بازاریابان با تبلیغ برند خود در این شبکه ها می توانند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. در بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می توانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. مثلا برای تبلیغات می توانید سن، علایق، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کنید و تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران که به برند شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.

4. تبلیغات بنری: تبلیغات بنری یکی از رایج ترین انواع تبلیغات است. در زمینه تبلیغات بنری، سیستم های تبلیغاتی زیادی برای ارائه خدمات وجود دارند. برای تبلیغات بنری، فقط باید در یکی از این سایت ها عضو شوید و بنر مور نظر خود را ثبت کنید. هزینه تبلیغات بنری هم مانند تبلیغات موتور های جستجو به صورت کلیکی و یا به ازای هر هزار نمایش دریافت می شود. گوگل ادز را می توان بزرگترین شبکه تبلیغات نمایشی دانست.

5. تبلیغات ویدئویی: این نوع از تبلیغات اینترنتی به این شکل است که شما از طریق یک ویدئوی چند ثانیه‌ای، محصول و یا سرویس خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. شما می توانید در انتهای ویدئوی خود یک بنر با دکمه نیز قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق به کلیک بر آن دکمه کنید. محتوای ویدئو می تواند یک منبع فوق‌العاده سرگرم کننده برای کاربران باشد. استفاده از ویدیو به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایده ای فوق‌العاده است. یوتیوب بزرگترین پایگاه ویدیویی جهان است  در ابتدای ویدیوها را به شما می‌دهد. همچنین با ایجاد کانال در یوتیوب می‌توانید به بهبود SEO سایت‌تان نیز کمک کنید. علاوه بر این با به اشتراک ‌گذاری ویدیو در یوتیوب و آپارات و دیگر سایت‌های اشتراک ویدیو می‌توانید ترافیک مستقیم بیشتری برای وبسایت خود ایجاد کنید و شانس این را داشته باشید که کسانی که ویدیوی شما را تماشا می‌کنند، تبدیل به مشتری تان شوند.

 

آقای تبلیغ