ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره اهمیت تبلیغات در عرصه رقابت
مقالات دوشنبه 17 شهریور 1399 284بازدید

اهمیت تبلیغات در عرصه رقابت

برای بدست آوردن اعتماد مخاطب باید کسب و کارها تبلیغات و بازاریابی انجام دهند. تبلیغات و بازاریابی مؤثر باعث موفقیت تجاری یک کسب و کار می شود و این دو مفهوم می توانند در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و سازمان‌ها برای معرفی محصولا و خدمات خود حتما باید به این موضوع مهم توجه کنند. به کمک تبلیغات یک محصول یا خدمت، توسط روش‌های گوناگون چاپی، آنلاین و ... به طیف وسیعی از مردم معرفی میشود و با استفاده از بازاریابی افراد را می توان به انتخاب محصول یا خدمت یک شرکت تشویق کرد. شناخت مخاطب و انتخاب روش درست تبلیغات، سرمایه گذاری بر روی مشتریان قدیمی و کسب مشتریان جدید، پشتیبانی خدمات و حفظ رضایت مشتریان از کارهایی است که در بازاریابی یک محصول باید انجام شود.

امروزه با توجه به رقابت شدیدی که در بین کسب و کار ها وجود دارد و تغییرات سریع تکنولوژی بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای ارائه ارزشهای برتر به مشتریان تلاش می کنند و ارائه ارزش های برتر به مشتریان به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکت ها هم در زمان حال و هم در آینده به حساب می آید و همچنین تاثیر مهمی روی رفتارهای مشتریان دارد و مدیریت رابطه با مشتری باید از طریق رفتارهای مشتری ارزیابی شود ، چراکه رفتارهای مشتری می تواند جریان درآمدی را به سوی شرکت زیاد کند و اهمیت زیادی دارد.

با توجه به عرصا رقابت در دنیای امروزی در هر کسب وکار نیاز به مدیریت صحیح در امور بازاریابی و تبلیغات موضوع بسیار مهمی به حساب می آید و بزرگترین عامل موفقیت هر کسب و کار، تبلیغات و بازاریابی است. هر شرکت تولید کننده و یا ارائه دهنده خدمات برای پیروزی دربین رقبا و برای بدست آوردن سهم بیشتر از بازار نیاز به استفاده از تکنیک های روز تبلیغاتی دارد و هر تجارتی که در این زمینه هزینه بیشتری کند و از تمام ابزارهای تبلیغاتی برای کسب و کار خود و شناساندن آن به جامعه استفاده کند قطعا موفق تر و پیروز تر از دیگر رقبا خواهد شد و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می دهد.

تبلیغات تاثیر مهمی در روابط اجتماعی بین افراد ادارد و در واقع تبلیغات ارتباطی همه جانبه است که می تواند در جذب مخاطب و سودآوری تاثیر داشته باشد. در گذشته تبلیغات فقط به یک مکان و یا منطقه محدود بود اما امروزه درسطح جهانی هم انجام می شود و از مرزهای کشور عبور کرده و پا به عرصه رقابت جهانی گذاشته است. شیوه های صحیح حمل و نقل، رشد شرکت های چند ملیتی، افزایش درآمد ، اینترنت، رسانه های ارتباطاتی، شبکه های اجتماعی و ... دست به دست هم داده اند و باعث تشویق تجارت ها به تبلیغ در سطح بین الملی شده اند. تبلیغات اهداف مختلفی دارد که عبارت است از: آگاه کردن بازار از وجود کالا یا  خدمت رسانی جدید، جلب اعتماد مشتریان و قانع کردن مشتری برای خرید کالا یا دریافت خدمت. 

اهمیت تبلیغات در عرصه رقابت

1. معرفی برند: تبلیغات کسب و کار شما را به مشتری نشان می دهد و برند شما را به مخاطبان بیشتری معرفی می کند. بدون تبلیغات فقط از طریق گفت و گو و معرفی افراد به یکدیگر می توانید کسب و کار خود را حفظ کنید. در دنیای آنلاین و رو به رشد هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات دوام نخواهند داشت. بازار آزاد به هر رقیبی اجازه می دهد تا فروشگاه خود را در نزدیکی شما ایجاد کند و شما بیشتر از هر زمانی نیازدارید کسب و کار خود را از بقیه جدا کنید. از این رو داشتن تبلیغات و استراتژی های مناسب برای شما از اهمیت زیادی خواهد داشت. افراد با یک جستجوی سریع در گوگل می توانند به سرعت یک کسب و کار را با رقبای آن مقایسه کنند.

2. تحریک حس کنجکاوی افراد: بیشتر تبلیغات یک اطلاعات کلی درباره ویژگی های محصول در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اینکه یک تبلیغ موثر باشد، باید به اندازه کافی ویژگی های محصول را بیان کند تا حس کنجکاوی مخاطب تحریک و افزایش پیدا کند. شماره تلفن یا آدرس سایت می تواند راه ارتباطی برای مصرف کنندگان با شما باشد تا در صورت سؤال بیشتر یا اطلاعات بیشتر درباره محصول با شما تماس بر قرار کنند و تبلیغ حتما باید دید خوبی درباره محصول، خدمات و یا شرکت در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهد.

3. افزایش سود: یکی از عامل های پیشرفت و موفقیت سریع کسب و کارها می تواند تبلیغات باشد چون که بسیاری از شرکت ها از طریق همین تبلیغات توانسته اند در طول سال ها پله های ترقی را طی کنند. و به بیشترین سود آوری برسند مخصوصا از طریق تبلیغات اینترنتی.

4. نشان دادن تمایز کالای شما: شرکت ها و کسب و کارها با استفاده از تبلیغات می توانند تفاوت های بین محصولات خود و سایر محصولات را به مصرف کنندگان نشان دهند. با اینکه تبلیغات به طور واضح به مقایسه کالاها نمی پردازد اما خاصیت تبلیغات در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت می کند.

5. جذب مشتری: هدف اصلی و مهم تبلیغات، معرفی محصولات یا خدمات است که باعث شناخت هر چه بیشتر مصرف کننده از محصولا و خدمات یک شرکت می شود. علاوه بر این با کمک تبلیغات می توان میزان فروش را نیز افزایش داد و تمرکز بیشتری رو مخاطبان هدف کرد. هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، تمایل بیشتری برای حمایت از آن دارند. و تبلیغات خوب آنقدر تاثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می کند و در عین حال باعث می شود مشتری به استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتری از امتیازات اصلی تبلیغات به حساب می آید که شرکت های زیادی به دنبال آن هستند.

اگر می خواهید تبلیغاتی که ارائه می دهید تهیه کنید تاثیر گذار باشد باید آن را تکرار کنید خریداران آنی می توانند تصمیم عجولانه برای خرید بگیرند، اما بیشتر افراد اینجوری نیستند. در بیشتر موارد، محتوا تبلیغاتی نیاز به تکرار دارد تا اثرگذار شود. نوآوری در فناوری، جمع آوری داده به تبلیغ کنندگان آنلاین اجازه می دهد تا تبلیغات شما به مخاطبان مناسب برسد. اگر در رسانه های اجتماعی اعلام کنید تبلیغی که به اندازه کافی تکرار شده باشد، در ذهن افراد ثبت خواهد شد.

 

آقای تبلیغ