ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره ویژگی آگهی های تبلیغاتی
مقالات شنبه 15 شهریور 1399 300بازدید

ویژگی آگهی های تبلیغاتی

تبلیغات برای معرفی کسب و کارها و برندها استفاده می شود تا مشتریان محصولات و خدمات را بشناسند. تبلیغات انواع مختلفی دارد مثل: بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات در رادیو و تلویزیون، کاتالوگ ها و بروشورها و ... هر تبلیغی به معرفی یک محصول یا خدمات میپردازد تبلیغات میتوانند باعث فروش بیشتر محصولات یک شرکت شود. جذابیتها و خلاقیت در تبلیغات از مهمترین عواملی هستند که باعث می شود بینندگان به خریداران تبدیل شوند. می توانید تبلیغات خود را برای محصولات و کالاها با تنوع بیشتر طراحی کنید. تبلیغاتی که در قالب بنر هستند نیاز به طراحی حرفه ای با جذابیت بالا دارند چون بنرها اغلب برای معرفی محصولات مختلف مورد استفاده قرار میگیرند بنابراین باید بیش از همه در آنها خلاقیت وجود داشته باشد. 

یک تبلیغ خوب باید محتوای خوبی داشته باشد تا بتواند به طور کامل یک محصول و ویژگی ها و مزیت های آن را به مشتریان معرفی کند. با توجه به تنوع کالاها هر تبلیغی میتواند به فروش بیشتر یک محصول کمک کند. یکنواختی در تبلیغات باعث میشود تا مشتریان و مصرف کنندگان کمتر از یک محصول استفاده کنند اما هر چقدر تبلیغات با تنوع و جذابیت بیشتری طراحی شود قطعا تاثیر بهتری روی فروش محصولات دارد.
مهم تر از همه شناخت مصرف کنندگان و مشتریان است هرچقدر که بهتر مصرف کنندگان را بشناسید تبلیغات بهتری هم ارائه خواهید داد. تعامل با مشتری و پرسیدن نظر آنها میتواند به بهبود کیفیت کالاها و یا بیشتر کردن تنوع آنها کمک کند. تبلیغات باید منحصر بفرد و جدید طراحی شود به گونه ای که کالا جذابیت زیادی برای مصرف کننده پیدا کند رنگ آمیزی و طراحی یک تبلیغ باید به گونه ای باشد که مصرف کننده برای خرید بیشتر تشویق شود.

محصولات جدید نیاز به تبلیغات جدید دارند هرچقدر که در یک تبلیغ از محتوای خوب استفاده کنیم یک محصول یا کالا بهتر به مخاطب معرفی میشود چون تبلیغات پیامی را به مخاطب میرسانند بنابراین باید از محتوای خوب در آن استفاده شود به گونه ای که نقاط مثبت و ویژگی های خوب یک کالا یا خدمات را بیان کند.

ویژگی آگهی های تبلیغاتی

1. ساده و قابل درک باشد: از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی یک آگهی تبلیغاتی بیان ساده آن است. تبلیغات باید قابل درک باشد. نباید در آن از کلمات نامفهوم و جملات بلند به جای واژگان ساده و قابل درک استفاده شود و طوری باشد که خواننده را خسته کند.

2. جذاب باشد: یک آگهی تبلیغاتی باید از ابتدا به صورتی باشد که بتواند خواننده یا بیننده را به سمت خود جذب کند به عبارت دیگر باید به شیوه ای باید ارائه شود که در نگاه اول بتواند نظر مخاطب را جذب کند. و نکات زیر در آن رعایت شود:

- باید عنوانی درست و جذاب داشته باشد. باید کوتاه و ساده باشد تا مخاطب به راحتی آن را به ذهن بسپارد.

- اشکال و تصاویر باید ارتباط مستقیمی با محصول یا خدمات تبلیغ شده داشته باشند. یک طرح و تصویر مناسب می تواند هم بتر محصول را معرفی کند هم آگهی را جذاب تر کند.

- حاشیه های جذاب دور آگهی تبلیغاتی به تمایز تبلیغ شما نسبت به دیگر تبلیغات کمک می کند. خط کشیدن زیرکلمات کلیدی و خالی گذاشتن فضایی زیر تبلیغات باعث جذابیت بیشتر آگهی می شود.

- اعلام قیمت محصول هم در آگهی تبلیغاتی می تواند راهی برای جذب مخاطب باشد. هر چه قیمت کالا کمتر باشد جذب بیشتر خواهد بود.

- استفاده از کد تخفیف در آگهی تبلیغاتی هم از دیگر گزینه های مناسب برای جذب مخاطب است.

3. مشتری را وسوسه کند: آگهی تبلیغاتی باید به گونه ای طراحی شود که مخاطب را به فکر درباره اون محصول و تحقیق در رابطه با آن بیاندازد که در آخر منجر به خرید شود.

4. استفاده از دلایل قانع کننده: باید آگهی به گونهای ارائه شود که مخاطب هیچ شک و تردیدی در کیفیت محصول نداشته باشد و به راحتی راضی و متقاعد شود. ویژگی های مهم و اصلی محصول باید مورد بیان شود ولی بهتر است بیش از اندازه درباره کیفیت محصول توضیح ندهیم و به زبان ساده و به دور از هرچیزی ویژگی ها را توضیح دهیم.

5. بیان نکات آموزشی: در آگهی تبلیغاتی باید نحوه استفاده از محصول توضیح داده شود. همچنین درمورد کاربردهای جدید محصول که مردم با آن ها آشنا نیستند هم مطالبی بیان کنید آگهی تبلیغاتی شامل اطلاعاتی در خصوص نحوه استفاده از محصول، مراکز فروش، قیمت و خدمات پس از فروش باشد تأثیر فراوانی در افزایش فروش و تقاضا دارد.

6. ماندگار باشد: آگهی تبلیغاتی باید گونه ای باشد که در ذهن مخاطب ثبت شود. که این مورد با تکرار هم اتفاق می افتد. این تکرار کمپین تبلیغاتی یک تصویر ثابت از محصول در ذهن مخاطب به وجود می آورد. علائم و برندهای تجاری برای موفقیت در این بخش می تواند مؤثر باشد.

7. واقعی باشد: یک آگهی تبلیغاتی باید حواقعی باشد. نباید واقعیت ها در مورد محصول را پنهان و یا آن ها را اشتباه معرفی کند. اگر معایب و محدودیت ها به بیان نشود، در نهایت خریدار پس از مدتی استفاده از محصول به این مشکلات پی خواهد برد. این امر اعتماد مشتری را از بین خواهد برد و تبلیغات با شکست مواجه خواهد شد.

امروزه رقابت در بازار کار به طور بسیار زیاد شده است و در این میان برندی موفق است که بتواند پیام تبلیغاتی خود را بهتر از سایرین به گوش مخاطب برساند. ساخت آگهی تبلیغاتی باید بر مبنای یک استراتژی قوی باشد تا بتواند موفق عمل کند. در آخر اینکه یک آگهی تبلیغاتی موثر می تواند یک روش ارزشمند برای جلب توجه مشتریان و بالابردن آگاهی از نام تجاری کسب و کارتان باشد، از آگهی تبلیغاتی می توان برای فروش بیشتر محصولات گران قیمت و ارزان قیمت استفاده کرد. اگر می خواهید آگهی تبلیغاتی مناسبی بسازید باید اطلاعات کافی درباره مشتریان هدفتون بدست بیاورید و متناسب با آنها آگهی تبلیغاتی تولید کنید.

 

آقای تبلیغ