ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره انواع روش های تبلیغاتی
مقالات چهارشنبه 5 شهریور 1399 306بازدید

انواع روش های تبلیغاتی

امروزه تبلیغات تغییرات بسیاری کرده است و به ابزاری مهم برای ایجاد ارتباطات با مشتری و مصرف‌کنندگان هدف تبدیل شده است. و روش‌های متفاوتی برای انتقال پیام از طریق رسانه‌های مختلف تبلیغاتی به وجود آمده است. و به وجود آمدن انواع روش‌های تبلیغاتی به کمک اینترنت و فضای مجازی باعث شده دست مدیران و بازاریابان که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند به‌شدت باز شود و تبلیغات اینترنتی به سود آورترین تبلیغات تبدیل بشود. تبلیغاتی که در سطح اینترنت انتشار پیدا می کند در دسته تبلیغات دیجیتالی قرار می‌گیرند. در بسیاری از سایت‌ها تبلیغات مختلفی وجود دارند و این تبلیغات یکی از روش‌های عمده‌ی کسب درآمد برای وب‌سایت نمایش‌دهنده‌ی آن هستند.

انواع روش های تبلیغاتی

1. ایمیل مارکتینگ: در تبلیغات ایمیلی که یکی از روش های قدیمی تبلیغات اینترنتی به حساب می آید می توانید از طریق ایمیل محصول خود را تبلیغ کنید یا مطالب مختلفی را با کاربران یا مشتریان قدیمیتان به اشتراک بگذارید. این کار را از دو روش می توان انجام داد. روش اول اینکه شما یک بانک ایمیل خریداری کنید و پیام خود را از طریق این بانک به افراد ارسال ‌کنید. یا اینکه به کاربران و مشتریان خودتان که قبلا در سایت شما عضو شدند یا ایمیلشان را بهتون داده اند، ایمیل بزنید.

2. تبلیغات شبکه های اجتماعی: این روش تبلیغاتی که همه آن را به خوبی می‌شناسند بهترین روش تبلیغاتی به حساب می آید مثلا شبکه پر طرفدار اینستاگرام که شما یک پیج برای شرکت یا فروشگاه یا کسب‌وکار خود می سازید و تبلیغات خود را در آن پیج قرار می دهید روش دیگر اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی است که جدیدا در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت محبوبیت پیدا کرده‌‌است و در این روش به کمک افراد محبوب مثل هنرمندان، ورزشکاران، چهره‌های مشهور و... که مردم آن‌ها را دوست دارند و دنبال می‌کنند می توانید پیام های تبلیغاتی خود را به مردم برسانید.

3. رپرتاژ آگهی: این روش تبلیغاتی به تبلیغات غیرمستقیم به کمک یک گزارش یا مقاله آموزشی می گویند. در این نوع تبلیغات گزارشی با لحنی بی‌طرفانه درباره مزایای یک محصول یا یک کسب‌وکار می دهید که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود و از این طریق اعتمادش را می توانید جلب ‌کنید. این گزارش باید در سایت‌های مرتبط و پربازدید منتشر شود تا بیشترین مخاطب را نسبت به کسب‌وکار شما جذب کند. با این کار نه تنها آگاهی کاربران نسبت به کسب و کار شما بالا می رود بلکه میتوانید بک لینک‌هایی دریافت می‌کنید که در افزایش رتبه گوگل و بهبود سئو سایت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

4. تبلیغات همسان: این نوع از تبلیغات نوعی از تبلیغ بنری است که شبیه محتوا و یا مطالب سایت میزبان است. سایت میزبان تبلیغ شما را در کنار دیگر مطالب سایتش و یکپارچه با قالب خود قرار می‌دهد که این کار باعث می‌شود که کاربر اعتماد بیشتری نسبت به آن مطلب پیدا کند و آن را نادیده نگیرد. کاربر با کلیک بر روی این تبلیغ مستقیما به صفحه اصلی سایت شما یا هرجایی که شما لینک داده باشید هدایت می‌شود.

5. تبلیغات اپلیکیشنی: با استفاده از این روش تبلیغاتی شما از یک اپلیکیشن خاص می‌خواهید که در برنامه خود تبلیغات شما را نمایش و انتشار دهد. حالا با توجه به اینکه تبلیغات شما چه چیزی است هزینه آن بر اساس کلیک یا بر اساس هر نصب محاسبه می‌شود که امروزه به دلیل استفاده زیاد افراد از تلفن همراه این تبلیغات بازدید خوبی دارد.

6. تبلیغات اسپانسری: تبلیغات اسپانسری به تبلیغاتی گفته می شود که یک شرکت در ازای پرداخت هزینه‌های یک برنامه برایش نام شرکتش را تبلیغ کنند. این روش هم جزو تبلیغات اینترنتی است هم در برگزاری رویداد و برنامه‌های تلویزیونی دیده می شود اما امروزه بیشتر ویدئوهای فضای مجازی با این روش ساخته می‌شود ولی در تلویزیون و رویدادهای دیگر هم کاربرد زیادی دارد.

7. تبلیغات بنری یا نمایشی: در سایت‌های پربازدید در حاشیه‌ها و اطراف آن عکس‌ها و تصاویر تبلیغاتی را می‌بینید که با طراحی‌های جذاب خودنمایی می‌کنند به این‌ها تبلیغات بنری می گویند.. تبلیغات بنری یعنی اینکه شما برای یک مدت زمان خاص بنری از یک سایت را می‌خرید و تبلیغات خود را می توانید در آن‌ قرار دهید. 

8. تابلوهای تبلیغاتی: یکی از انواع روشهای تبلیغاتی که ما هرروزه در زندگی روزمره خود با آن مواجه می شویم و به عنوان تبلیغات سنتی می توان از آن نام برد تابلوهای تبلیغاتی هستند که برای ما عادی شده اند و تاثیر آن در زندگی ما که هر روز و به طور مدام تابلوها را می بینیم کم رنگ شده است اما زمانی که آن تابلو تغییر می کند کاملا تغییرات حاصل شده را متوجه میشویم که این موضوع نشان می دهد این نوع تبلیغات موثر هستند.

9. تبلیغات چاپی: تبلیغات چاپی سابقه زیادی دارد و هنوز هم از رده خارج نشده است و طرفداران خودش را در دنیای بازاریابی و تبلیغات دارد. صنعت چاپ با پیشرفت فناوری دچار تغییرات و تحولات زیادی شده است. گرافیک ها و طرح های به کاربرده شده در این نوع تبلیغات تاثیرات زیادی در جذب مخاطبین هدف دارد. گستردگی و قیمت مناسب تبلیغات چاپی و همچنین نحوه اجرای آن سبب شده است که بیشتر کسب و کار ها این نوع تبلیغات را به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی دائم استفاده کنند. این نوع تبلیغات بخش بندی های متفاوتی دارد و به شیوه های مختلفی طراحی و اجرا می شود.

10. تبلیغات ویدئویی: در این روش از تبلیغات شرکت ها و خدمات دهنده ها با تهیه ویدیویی از نحوه کسب و کار، خدمات و محصولات خود می توانند به معرفی برند خود بپردازند و این ویدیوها را در سایت ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند .

باید به این موضوع که کیفیت بهترین تبلیغ است توجه کنید وقتی یک مشتری راضی با دوستان خود در مورد تجربه خوبی که از خریدش داشته حرف می‌زند و آن‌ها را به استفاده از محصولات شرکتی تشویق می‌کند و در مقابل آن یک مشتری ناراضی دوستانش را از خرید محصول یا خدمات شرکتی منع می‌کند پس هیچوقت آن ها خریدی انجام نمی دهند برای اجرای این روش باید به هر مشتری به عنوان یک روش رایگان تبلیغاتی نگاه کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا بیشترین رضایت مشتریانتان را بدست آورید. 

 

آقای تبلیغ