ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره تاثیر تبلیغات بر مردم
مقالات دوشنبه 27 مرداد 1399 292بازدید

تاثیر تبلیغات بر مردم

هدف اصلی از تبلیغات جلب توجه افراد به محصولی است که قرار است فروخته شود. در تبلیغات سعی میکنند تا مردم را نسبت به خرید کالایی که ممکن است به فکر خریدش نباشند یا نیازی به آن نداشته باشند مجبور کنند از طرف دیگر تبلیغات کمک می‌کند تا بازار یک محصول حفظ شود و خرید کردن مشتریان فعلی ادامه پیدا کند که این کار فقط با برقراری ارتباط صورت می گیرد. در تبلیغات با هوش تمام سعی می‌ کنند تا پیامی هدف‌مند به مخاطب ارسال شود و از این طریق بر روی رفتار خرید مشتری تاثیر گذاشته شود. این اصل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغات است در قدیم افراد برای قانع کردن مردم به خرید دانه‌های قهوه برای درست کردن نوشیدنی‌های خوش‌طعم به تبلیغات می‌پرداختند. شرکت‌های بزرگ امروزی نیزاز همین راه سعی می کنند مشتری جذب کنند.

تبلیغات اینترنتی تأثیرات بسیار زیادی در زندگی روزمره‌ی مردم و مشتری ها دارد. تبلیغات پیوسته‌ برای مشتری با پیام‌های گوناگون در خوردن، نوشیدن، پوشیدن و تماشا کردن او تأثیرگذار خواهد داشت. تبلیغات در همه جاهای مختلف به حدی قدرتمند است که حتی می تواند در انتخاب رئیس‌جمهور یک کشور هم اثر بگذارد. تبلیغات به شکل‌دهی نگرش مصرف‌کننده نسبت به ویژگی‌های محصول و تغییر اولویت‌هایش هم کمک می‌کند. 

تبلیغات، سرمایه‌گذاری مهمی برای کسب‌وکارها به حساب می آید. کسب‌وکارهایی که با برنامه‌ریزی مناسب سهم بزرگی از بازار را بدست می آورند می‌توانند بودجه‌ی کمتری به تبلیغات اختصاص دهند. کسب‌وکارهای تازه‌وارد یا کسب‌وکارهایی که سهم بازار کوچکی دارند، مجبورند هزینه‌های بالایی صرف تبلیغات کنند، زیرا باید مشتریان را از وجود محصول‌شان آگاه و از این آگاهی محافظت کنند.

در جهان امروز تبلیغات تاثیرات بسیار زیادی بر مردم و تصمیمات‌شان می‌گذارد. حقیقت این است كه تبلیغات با جامعه مدرن ارتباط زیادی برقرار كرده است. تبلیغات، امروزه تبدیل به صنعتی شده كه كمتر به خود اجازه دروغ گفتن به جامعه را می‌دهد، زیرا از عواقبش هم كاملا آگاه است و راهی برای پیشرفت هر کسب و کار است.

اولین گام برای شروع یک تبلیغات مشخص کردن اهداف تبلیغاتی است. اهداف تبلیغاتی ممکن است آگاه کردن ، متقاعد کردن یا یادآوری مشتریان باشد. آگاه کردن مشتریان با تبلیغات شامل: طلاع رسانی درباره ی محصولی جدید ، پیشنهاد استفاده های جدیدی از محصول، مطلع کردن بازار از تغییر در قیمت، شرح کاربرد محصول، توصیف خدمات موجود است.

هر پیام تبلیغاتی باید مخاطب را به سوی خود جذب کند که بهترین جاذبه هایی که در پیام های تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد عبارت است از : جاذبه منطقی ، احساسی ، خنده ، ترس و جاذبه های اخلاقی. وقتی تبلیغات باعث تحریک احساسات و هیجانات مشتریان می شود جذب آن ها به محصولات را هم بیشتر می کند کلمات درست، مردم را تشویق می کند که روی تبلیغات شما کلیک کنند و مطابق میل شما عمل کنند. اگر یک آگهی را تماشا می کنید، قطعا بعضی از کلمات که باعث تحریک احساسات می شوند کلماتی مثل: فوق العاده، باور نکردنی، معرکه،‌ عالی، رایگان و … . 

 تاثیربلیغات بر اساس نوع تبلیغ و مخاطبان آن می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد یا در زمان کمتری اتفاق بیفتد و یا زمان بیشتری طول بکشد تا یک تبلیغ موثر واقع شود.تبلیغات با بازاریابی رابطه مستقیم دارد که می تواند تاثیرات زیادی را بر حفظ وبقا یک کسب و کار داشته باشد. اطلاع رسانی مهم ترین راه اثر بر مشتریان است تا بتوان یک محصول را با کیفیت تر نشان داد. تبلیغات به تنهایی باعث می شود که افراد به سمت خرید یک کالا یا خدمات تشویق شوند.

از لحاظ تاریخی هم تاثیر تبلیغات بر مشتری ها بسیار مشخص است و ثابت شده که این روش در افزایش خرید یک کالا وخودمات می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. ذهن افراد عوامل بازاریابی و تبلیغات را به صورت مترادف می بیند پس می تواند تا حدودی دقیقا مانند یک بازاریابی گسترده برای یک فروشنده عمل کند البته شرکت های تبلیغاتی همواره با راه های جدید سعی میکنند که میزان رضایت مندی مشتری ها را از نوع تبلیغات خود بسنجند و از برنامه های جدیدی  در این راه استفاده کنند. 

در همه کمپین های تبلیغاتی فعالیت ها و تصمیمات مهمی است که باعث شکست یا موفقیت آن می شود. در همه این فعالیت ها متخصصان روانشناسی تبلیغات تحقیقاتی انجام میدهند و دانش خود را برای تاثیرگذاری بیشتر بازاریابی ارائه می کنند. مثل:

1. کدام رنگ ها، طرح ها و تصاویر باید استفاده شوند.

2. تعداد دفعاتی که باید تبلیغ را ارائه و منتشر کنند. این روش یکی از موثرترین روش ها به حساب می آید. اصل این روش این است که هر چه مصرف کنندگان، پیامی را بیشتر ببینند یا بشنوند، بیشتر در ذهن شان می ماند.

3. قیمت کم باعث فروش بیشتر نمی شود. ولی قیمت گذاری بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

4. تبلیغات از طریق چه رسانه ای و کجا منتشر شود.

روانشناسی در تبلیغات نقش مهمی بر مردم و مشتریان هدف دارد و باعث موفقیت یک کمپین تبلیغاتی خواهد شد. به گفته یکی از متخصصان روانشناسی، یک پیام متقاعدکننده، پیامی است که بتواند نحوه عملکرد ذهن فرد را تغییر دهد. پس شناختن ذهن انسان مهم ترین مسئله است و با استفاده از قوانین پایه روانشناسی تبلیغات می توان احساسات و واکنش های مورد انتظار را برانگیخت و مصرف کنندگان را به سمت خود جذب کرد. این تبلیغات می توانند گروه خاصی را مورد هدف قرار دهند تا به شناخته شدن کلی برند تجاری کمک کنند.

 

آقای تبلیغ