ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره رازهای تبلیغات موفق
مقالات شنبه 25 مرداد 1399 292بازدید

رازهای تبلیغات موفق

تبلیغات یک روش موثر برای معرفی کالا، خدمات و ایده‌ها است. روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب‌ وکار برای مشتریان هدف در دسترس قرار می‌گیرد. انواع تبلیغات با توجه به کسب و کاری که دارید مشخص می شود تا بهترین نتیجه را از تبلیغات بدست بیاورید. تبلیغات از گذشته تا به امروز در تمام دنیا انجام می شده است اما با گذشت زمان روش ها و ابزارهای تبلیغاتی تغییر کرده است و پیشرفت بسیاری کرده است. پیشرفت تبلیغات باعث شده تا بتوان تعدادی بیشتری از مردم را هدف تبلیغات خود قرار داد. امروزه روش های جدیدی برای تبلیغات هدفمند به وجود آمده است تا به راحتی بشود تبلیغات مورد نظر را برای مخاطبان هدف ارسال کرده و هزینه های کمتر و جذب بیشتری داشت.

شش تا از رازهای تبلیغات موفق

1. شناخت محخاطب هدف: شما ابتدا باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید پیام های درست را به آن ها برسانید چون هر تبلیغی برای هر آدمی مناسب نیست. تبلیغات برای یک جوان 20 ساله با یک فرد 80 ساله بسیار متفاوت است پس قبل از انجام هرگونه تبلیغات ابتدا مخاطبان هدف خود را دسته بندی کنید.

2. انتخاب بازار هدف: بعد از شناخت مخاطبان هدفتان متوجه خواهید شد که مشتریانتان بیشتر در چه مکان هایی حضور دارند، تبلیغات را به صورت آنلاین چک می کنند یا آفلاین. می توانید برای تبلیغات خود از مکان های مختلف استفاده کنید مثل: تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، روزنامه ها، تلویزیون و … .

3. طراحی تبلیغ جذاب و چشمگیر: طراحی در تبلیغات بسیار مهم است شما باید طرحی را انتخاب کنید که برای جامعه هدفی که مشخص کرده اید جذاب باشد. از رنگ‌های مناسب با محصول و برند استفاده کنید. برند شرکت باید حتما در تبلیغات آورده شود طراحی باید جوری باشد که مشتریان هدف با دیدن برند به راحتی محصول را شناسایی کنند. این موضوع باعث خرید بیشتر توسط مشتریان می شود.

4. تحریک احساسات مشتریان: تحریک کردن احساسات مشتریان یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری است چون همیشه شما را به خاطرخواهند سپرد. مشتریان ممکن است بسیاری از تبلیغات موفق را به خاطر نیاورند اما همیشه یادشان خواهد بود که چطور احساسات آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است. مهم نیست تبلیغات شما برای چه صنعتی است ولی همیشه می‌توانید تبلیغاتتان را به یاد ماندنی کنید جوری  که محصولات و خدماتتان دیده شود و حتما باید به این موضوع برای تبلیغاتتان توجه کنید.

5. تبلیغات مختص به خودتان را داشته باشید: باید تبلیغاتتان منحصر به شما و شرکت خودتان باشد شما نمی توانید تبلیغات رقبای خود را بدزدید و لوگوی خود را در آن قرار دهید حتما باید به این موضوع توجه کنید که می توانید از ایده های تبلیغاتی استفاده کنید ولی باید تبلیغات منحصر به فرد خودتان را داشته باشید.

6. معرفی کامل محصولات به مشتریان: قبل از اینکه فقط روی فروش تمرکز کنید به مشتریان هدفتان نشان دهید که محصولاتتان برای آن‌ها چه کارایی دارد. چطور بر زندگی‌شان تاثیر دارد و بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند. روی مشتریان هدفتان تمرکز کنید از گفتن مزیت ها و افتخارات کسب و کارتان خودداری کنید. خریداران به افتخارات کسب و کار شما اهمیتی نمی دهند فقط به این موضوع فکر می کنند که چگونه محصولات شما به بهتر شدن زندگی آن‌ها کمک می کند.

برای افراد کم‌تر از نیم ثانیه طول می‌کشد که تصمیم بگیرند به آگهی شما توجه کنند یا نه‌ یعنی اینکه شما باید جذاب‌ترین موضوع را به گونه‌ای به کار ببرید تا در اولین نگاه مخاطب را جذب کند حتی زمانی که تصمیم گرفتند به آگهی شما توجه کنند هنوز هم آن را سطحی نگاه می کنند یا می‌خوانند تا به نکته مورد علاقه اش برسد ابتدا تیتر و تصویر اصلی بعد عکس‌های جانبی و توضیحات عکس، سپس لوگو با شعار تبلیغاتی بعد از اینکه همه این ها جذابیت داشت آن‌ وقت متن اصلی آگهی را می‌خوانید. مردم سطحی می‌خوانند تا در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنند. ارائه محتوهای طولانی برای خوانندگان یا بینندگان کار اشتباهی است هر آگهی فقط باید یک ایده اصلی داشته باشد. 

زمانی که به طراحی تبلیغات می پردازین باید توجه داشته باشین که خلاقیت مهم است اما نباید از طرح های اغراق آمیز استفاده کنید. زمانی که آگهی شما در روزنامه ها، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد، داستان فرق می کند و شما زمان بسیار خوبی برای شروع دارید تا به مشتریان خود نشان دهید که کجا می توانند شما را پیدا کنند، به مشتری هایتان ایمیل ارسال کنید و به آنها بگویید که در وبسایت های مختلف می توانند تبلیغ شما را ببینند و تخفیفات یا امکانات خاصی را به مشتریان هدف خود ارائه دهید. این کار نه تنها امکان دسترسی شما را به مشتریان بیشتر می کند، بلکه باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد.

 

آقای تبلیغ