ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

یکی از انواع شرکت های پرمخاطب جهت ثبت و راه اندازی شرکت سهامی خاص است. شرکت سهامی خاص، شرکتی است که معمولاَ به وسیله چند نفر اشخاص مشخصی که با هم توافق و تفاهم دارند و گاهی اوقات بین آن ها رابطه خویشاوندی نیز وجود دارد تشکیل می شود که در حقیقت تمام سرمایه آن بوسیله موسسین  تامین می گردد . تعداد شرکا در این شرکت محدود می باشد و به این جهت شرکت سهامی خاص نامیده می شود.

در نام شرکت باید کلمه ” خاص ” قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود. مثلاَ ” شرکت سهامی خاص البرز ” یا ” شرکت البرز ، سهامی خاص ” عبارت شرکت سهامی باید در تمام نوشته ها و سربرگ های شرکت قید گردد.

مقررات مربوط به تشکیل شرکت سهامی خاص، ساده تر از شرکت سهامی عام می باشد. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان ، در ذیل به نکات مهم تشکیل سهامی خاص می پردازیم.

1- در شرکت های سهامی خاص تشکیل مجمع عمومی موسس الزامی نیست و ارائه مدارک ذیل الذکر به مرجع ثبت شرکت ها کفایت می کند. ( ماده 82 ل. ا. ق. ت )

2- جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری برای تقویم آورده های غیرنقدی ضروری است و نمی توان آورده های غیرنقد را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس قبول نمود. ( ماده 82 ل . ا. ق. ت )

3- موسسین شرکت که همان سرمایه گذاران شرکت باشند، مدارک ذیل را به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم می نمایند. ( ماده 20 ل. ا. ق. ت )

–  اظهارنامه ثبت شرکت

–  اساسنامه ای که به امضاء همه سهامداران رسیده باشد.

–  اظهارنامه ای حاکی از تعهد همه سهام شرکت و تادیه تمام قسمت غیرنقدی سهام شرکت و شرح امتیازات و موجبات سهام ممتازه که باید به امضاء همه سهامداران رسیده باشد.

–  گواهی بانکی مبنی بر تادیه قسمت نقدی سهام شرکت

–  صورت جلسه ای دال بر انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان که به امضاء همه سهامداران رسیده باشد.

–  مدرکی دال بر قبول سمت توسط مدیران و بازرسان . این امر دال بر آن است که آنان با علم به تکالیف این سمت، عهده دار آن گردیده اند.

–  نام روزنامه کثیرالانتشاری که تا اولین مجمع عمومی عادی سالانه شرکت، آگهی های شرکت در آن منتشر می گردد.

آدرس: تهران، ملاصدرا، بعد از پل کردستان، شماره 63 ، ساختمان اختصاصی نیک

سایت:

تلفن : (100 خط ویژه)

ایمیل :

اطلاعات آگهی