ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره دیجیتال مارکتینگ
مقالات یکشنبه 13 مهر 1399 385بازدید

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات اینترنتی به بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی و اینترنت انجام می‌­شود در این نوع از بازاریابی که به آن بازاریابی آنلاین هم گفته می‌­شود، با استفاده از اینترنت و با استفاده از بعضی ابزارهای دیجیتال انجام می شود که می تواند با سرعت بیشتر و دقیق­ تر با مشتریان ارتباط برقرار کند و هریک از برنامه های تبلیغاتی بعد از اجرا بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن نداشت می توان آن را دیگر تکرار نکرد. حتی در این نوع از تبلیغات می توان برنامه ای تنظیم کرد تا بتوان فهمید کدام برنامه تبلیغاتی موفق­‌تر بوده تا تبلیغات های دیگر را متوقف کرد که این کار باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی به شدت بهبود یابد. 

دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه اینترنتی مثل موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و ...انجام می شود. انتخاب هر روش تبلیغاتی نیازمند یک برنامه ریزی منظم و اجرای دقیق می باشد. یکی از دلایلی که باعث شکست بسیاری از کسب و کارها می شود نداشتن برنامه برای استفاده از روش های تبلیغاتی مختلف است. به همین دلیل اولین کار برای اجرای تبلیغات نوشتن یک برنامه و اجرای دقیق آن است. هنوز هم بسیاری از شرکتها بازاریابی دیجیتال خود را بدون برنامه پیش می برند. بسیاری از شرکتها هم ارزش رسانه های دیجیتال را می دانند و بیشتر تلاش می کنند از شبکه های اجتماعی،ایمیل و ... استفاده کنند چون که نتیجه بیشتری گرفته اند اما دیجیتال مارکتینگ فقط به این موارد محدود نمی شود در واقع باید از قبل آموزش های لازم برای این کار دیده شود و بعد اقدام به آن کرد. 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

1. ایمیل مارکتینگ: امروزه با سرعت رشد تکنولوژی، همچنان قسمت بزرگی از بودجه‌ی دیجیتال مارکتینگ را ایمیل مارکتینگ به خود اختصاص داده است. ایمیل مارکتینگ یکی از انواع روش های بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل رشد بهتری خواهد داشت. این روش مخصوصا برای نگه داشتن مشتریان قدیمی کارایی دارد و مطلع کردن فراد از محصولات و خدمات جدید.

2. تبلیغات کلیکی: در تبلیغات کلیکی به ازای کاربرانی که تبلیغات را دیده اند و روی آن کلیک کرده اند می توانید هزینه پرداخت ‌کنید. در نتیجه هزینه تبلیغات با مجموع تعداد کلیکی که کاربران روی تبلیغ کرده‌اند، متناسب است. به همین دلیل هر چه کلیک بیشتری صورت بگیرد، هزینه هم افزایش پیدا می‌کند. در تبلیغات کلیکی، با توجه به قیمت کلیکی که تعیین ‌می‌کنید و متناسب با بودجه‌ای که برای تبلیغات کلیکی خود در نظر می‌گیرید، کلیک دریافت می‌کنید و هزینه می‌پردازید. 

3. تبلیغات شبکه های اجتماعی: با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی روزمره‌ی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. معمولا افراد از طریق این شبکه‌ها اخبار روز را دنبال می‌کنند، مطالب مورد علاقه خود را می‌خوانند و با دوستانشان در ارتباط هستند. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توان فرصتی خوب برای برندهای تجاری ایجاد کرد تا نام کسب و کار و برند را در ذهن کاربران ثبت کرد و با آنها یک تعامل دو طرفه ایجاد کرد. همچنین انتشار تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مختلف و پرکاربر می‌تواند تاثیر بسزایی در درآمد داشته باشد و به رشد کسب‌وکار ها کمک زیادی خواهد کرد.

4. ارسال نوتیفیکیشن: نوتیفیکیشن ها شبیه پیام کوتاه هستند که می‌تواند شامل عکس، تیتر و متن کوتاهی باشد که به کاربران هدف ارسال می‌شود و آنها را به وب‌سایت یا اپلیکیشن دعوت می کند. روزانه تعداد زیادی نوتیفیکیشن تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی برای کاربران مختلف در سراسر دنیا ارسال می‌شود که می‌توان از بسترهای مختلف برای ارسال نوتیفیکیشن استفاده کرد و تعامل را با کاربران افزایش داد. با کمک پلتفرم‌های مختلف که مربوط به نوتیفیکیشن هستند می‌توان نرخ بازگشت کاربران به سایت، میزان فروش و ترافیک سایت‌ را افزایش داد و با ارسال نوتیف به تعداد زیادی کاربر، حضور کسب و کار و برند را یاد آوری کرد.

5. رپرتاژ آگهی: رپرتاژ آگهی هم جزئی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که کمک می‌کند با انتشار محتوایی مناسب و جذاب، سایت شخصی شما مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرید. کسب‌وکارها با اهداف مختلفی اعم از افزایش آگاهی از برند، سئو، روابط عمومی و افزایش فروش اقدام به انتشار محتوا در سایر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ آگهی می‌کنند. با استفاده از پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی می‌توان محتوا های مختلف را در سایت‌های پربازدید بسیاری به نمایش گذاشت. رپرتاژ ارائه گزارش‌دهی دقیق را در تحلیل و بررسی برنامه تبلیغاتی یاری می‌کند تا بتوان بهترین برنامه های تبلیغاتی را اجرا کرد.

6. تولید محتوا: با تولید محتوای هدفمند می توانید بهترین مخاطبان کسب و کار خود را به رایگان جذب وب سایت شخص خود کرده و با برند و خدمات تان آشنا کنید. این روش هر روز در حال گسترش بیشتری است و وب سایت شما را به بازدید زیادی خواهد رساند. درواقع این روش یکی از بهترین ابزارها در بازاریابی دیجیتال است که مناسب برای همه ی کسب و کارهای آنلاین با هر سرمایه و بودجه ای است. فرقی نمی کند چه کسب و کاری داشته باشید یا سرمایه تان برای تبلیغات اینترنتی چقدر است. در بازاریابی محتوا با توجه به نیاز مخاطبانتان می توانید برای رفع نیازشان محتوا تولید کنید. ممکن است با نوشتن یک مقاله بتوانید نیاز مخاطبانتان را بر طرف کنید.

7. طراحی سایت: وب سایت اصلی ترین بخش در دیجیتال مارکتینگ است. داشتن یک وب سایت زیبا در عین حال ساده می تواند مشتریان هدف زیادی را به سمت کسب و کار تان جذب کند. در واقع بدون داشتن وب سایت استفاده از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بی فایده خواهد بود. از طریق اینستاگرام هم می توانید مشتریان دلخواه خود را جذب کنید اما اصلا نمی توان از دیگر ابزارهای دیجیتال مثل ایمیل مارکتینگ برای وفادار سازی آن ها و ارتباط مداوم با مشتریان خود استفاده کنید. اینستاگرام ممکنه یک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قوی برای جذب مشتریان باشد و حتما باید از آن استفاده کنید. اما فقط به عنوان یک ابزار می توانید از آن استفاده کنید. چون روزی ممکنه این شبکه اجتماعی  در کشور ما از دسترس خارج شود به همین دلیل اگر وب سایت نداشته باشید مشتریان هدفمندی که قرار است از گوگل شما را پیدا کنند نمی توانند. گوگل یک منبع ارزشمند برای جذب مشتریان به حساب می آید که بدون داشتن وب سایت این منبع را از دست خواهید داد.

8. سئو و بهینه سازی سایت: یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال که رقابت بسیاری هم در آن وجو دارد سئو است. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو می توانید هدفمند ترین مخاطبین را دجذاب کنید. در این روش با بهینه سازی داخلی و خارجی سایت که شامل بهینه سازی قالب سایت، سرعت سایت، مسائل تکنیکی و تولید محتوای سئو شده و توزیع آن می شود، سایت خود را برای موتورهای جست و جو بهینه می کنید تا وب سایت شما زودتر از رقبایتان در معرض دید مخاطبانتان قرار بگیرد و مخاطبان بیشتری به سمت کسب و کار شما جذب شوند.

دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری به حساب می آید که به صورت آنلاین فعالیت دارد. همچنین بازاریابی دیجیتال یک قسمت جدایی ناپذیر در کسب و کارهای اینترنتی است. باید تا جایی که می توانید با توجه به میزان سرمایه و نوع کسب و کار از بازاریابی دیجیتال استفاده کرد. 

 

آقای تبلیغ