ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره استراتژی های آگهی تبلیغاتی
دانلود دوشنبه 7 مهر 1399 453بازدید

استراتژی های آگهی تبلیغاتی

برای داشتن یک آگهی تبلیغاتی درست و هدفمند شرکت باید قادر به بررسی نیازهای احساسی مخاطبان هدف خود باشد، وعده بدهد که محصولش می‌تواند هدف خاصی را برآورده کند یا عملکرد خاصی را انجام دهد. این عملکرد و یا هدف می‌تواند به نیاز عاطفی افراد در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد همچنین بسیاری از تبلیغ کنندگان هم محصولات خود را در رابطه با چیزهایی تبلیغ می‌کنند که مردم دوس دارند از زندگی بدست آورند مواردی مثل تجمل، ثروت، شهرت، زیبایی، خانواده، یا عشق. با این کار آن ها اعتماد می کنند که با استفاده از محصو‌لات شما قادر خواهند بود به خواسته‌های شان برسند. در واقع استراتژی تبلیغاتی به برنامه ای می گویند که مشتریان را ترقیب به خرید یا استفاده از خدمات کنند. یک استراتژی تبلیغاتی مناسب دارای پلن تبلیغاتی و بازاریابی هدفمند است. 

استراتژی های آگهی تبلیغاتی

1. مدیران باید توجه داشته باشند که اگر محصول یا خدماتی دارند که مطمئن هستند در بازار خریدار دارد باید سریعا اقدام کرده و به محصول و خدمات شرکتش ایمان داشته باشد و بعد از دیگران بخواهد که به استفاده از خدمات و محصولاتش ایمان بیاورند. معمول افراد بسیار کمی هستند که حاضر می شوند روی کسب و کارشان تبلیغ کنند حتی هزینه خیلی کم، انتظار دارند به فروش و افزایش آن هم برسند. البته بسیاری از افراد هم هستند که با تبلیغات غیرهدفمند هزینه های زیادی هم از دست داده اند به همین دلیل است که تحقیقات بازار اهمیت زیادی دارد. مدیران کسب و کار ها با شناسایی بازار می توانند نیاز مخاطبان خود را شناسایی کنند، محل رفت و آمد آنها را بشناسند تا در زمان و مکان مناسب تبلیغ خود را انتشار دهند.

2. برای ایجاد یک نقشه تبلیغاتی مناسب ابتدا باید اهداف شرکت را از ارائه محصول یا خدمات مشخص کنیم. هدفگیری سرویس ارائه داده شده و شناسایی مخاطبان از مهمترین عوامل برای یک نقشه تبلیغاتی است. بعد از این مرحله با توجه به هزینه در نظر گرفته، راهکارهای تبلیغاتی مختلف را بررسی کرده و انتخاب می کنید. در مرحله بعد با توجه به تحقیقات بازار انجام شده، جایگاه های تبلیغ مشخص شده و نقشه تبلیغاتی آماده اجرا است.

3. برای داشتن یک آگهی تبلیغاتی هدفمند باید دنبال ایجاد راه کارهای ارتباط مستمر با مشتری برای افزایش خرید باشید. تبلیغات باید مداوم و با توجه به نیاز مشتری به شکل های مختلف انجام شود تا در انتها به خرید منجر شود. هیچ وقت با یکبار نشان دادن یک محصول نمی توان آن را به مشتری فروخت به همین دلیل تبلیغات خود را حتما مستمر انجام دهید.

4. اجرای درست تبلیغات و همزمان انجام دادن آن می تواند تبلیغات کسب و کار شما را به تمامی شهرها معرفی کند. همچنین اینکه تبلیغات چگونه اجرا شود اهمیت زیادی دارد. همانطور که گفتن یک موضوع از زبان افراد مختلف، امکان تاثیر آن را کم و زیاد می کند، نحوه اجرای تبلیغات هم روی جذب مخاطبین هدف بسیار موثر خواهد بود.

5. مشخص کردن مشتریان هدف یک ترکیب از افراد مختلف است. که در ابتدا شامل فردی می شود که در نهایت محصولات را می‌خرد. بعد از آن، شامل افرادی می‌شود که در شرایط خاصی، تصمیم می‌گیرند که چه محصولی باید خریداری شود و در انتها شامل کسانی می شود که بر خرید محصول تأثیر می‌گذارند.

6. مسیرهایی که می‌توان به مشتریان مختلفی دسترسی داشت یا همان رسانه‌های ارتباطی حتما باید بررسی شوند. هر کدام از کانال‌های ارتباطی مزایا و معایب و الگوهای قیمت مخصوص مختلفی را دارند. بنابراین مرحله‌ای مهم در استراتژی تبلیغات این است که چطور با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داریم بهترین ابزار را انتخاب کنیم تا مناسب‌ترین پیام را به بیشترین تعداد مشتریان هدف برسانیم.

7. خیلی از کسب‌و‌کارها در ابتدای کار اصلا نمی‌دانند آیا تبلیغاتشان نتیجه دارد یا نه بسیاری از رسانه های تبلیغاتی هستند که اطلاعات زیادی درباره‌ی تبلیغات خودتان در اختیارتان قرار می‌دهند و این موضوع به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که تبلیغاتتان چقد تاثیر داشته و به شخصه تبلیغ‌ خود را مورد بررسی و آزمایش قرار دهید و با این کار می‌توانید برای قدم‌های بعدی خود در برنامه های تبلیغاتیتان تصمیمات سریع‌تر و بهتری بگیرید. اگر تبلیغات‌ شما آنلاین نیست، حتما ایمیل یا شماره‌ تلفنی را برای شناخت بهتر اینکه کارها چطور پیش می‌رود در نظر بگیرید. در ضمن مشتریان‌ هم می‌توانند از این طریق با شما در ارتباط باشند.

8. با گذشت زمان مشتریان طرح تبلیغاتی را شناسایی کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. و نباید در هر تبلیغات برند خود را تغییر دهید چون این کار باعث فراموشی برند شما از نظر مخاطبان می شود و در بلند مدت تأثیر خود را از دست خواهد داد. هدف تبلیغات باید این باشد که برند‌تان را در مکان‌های خاص و با تبلیغاتی که برای مخاطبِ هدف‌ آشنا باشد نمایش دهید. و بتوانید خوب برندسازی کنید و تصویر برند خود را تغییر ندهید تا مشتریان با شما ارتباط برقرار کرده و وفادار بمانند.

9. رتبه‌بندی در جستجوهای اینترنتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل باید مطالب جدید و خلاقانه برای وب‌سایت خود تهیه کنید تا به وسیله موتور های جستجو گوگل به رتبه بندی بالایی برسید.

10. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ی تبلیغات می توانید کار های زیادی انجام دهید ولی اگر در مکان های نامناسبی تبلیغ کنید، پول خود را بیخودی هدر داده اید و به جای این کار بهتر است مشتریان هدف را شناسایی کرده و بعد آنها را ارزیابی کنید و به این فکر کنید دوست دارند در کدام سایت‌های اینترنتی وقت بگذرانند کجا می‌توانید افراد دیگری شبیه به آنها پیدا کنید، چه کتاب‌ها یا مجلاتی می‌خوانند و به کدام برنامه‌های رادیویی ها گوش می‌دهند. وقتی مشتریان خود را درست بشناسید، بهتر می‌توانید آنها را به کسب‌و‌کار خود جذب کنید.

تبلیغات فرصت‌های زیادی را برای رونق بیشتر کسب‌وکاری که به آن مشغول هستید در اختیار قرار می‌دهد. فقط باید مشتریان هدف را بشناسید و بدانید این افراد در چه مکان‌هایی حضور دارند و چگونه می‌توان افراد بیشتری را با مشخصات مشتریان هدف جذب کرد. سپس منابع کافی را به رسانه‌های تبلیغاتی مورد نظر اختصاص دهید. شناخت بازار های هدف و مشتریان در بازار تبلیغات اینترنتی از سوی متخصصین، موجب خواهد شد تا نتیجه نهایی، نتیجه ای ایده آل و منحصر به فرد باشد.

 

 

آقای تبلیغ