ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره کسب درآمد از گوگل ادز
مقالات چهارشنبه 2 مهر 1399 304بازدید

کسب درآمد از گوگل ادز

گوگل ادز سرویس تبلیغاتی است که به وسیله آن می‌توان در گوگل تبلیغ کرد یکی دیگه از سرویس های تبلیغاتی گوگل، گوگل ادسنس است. ادسنس، سرویس رایگان تبلیغاتی است که می‌توانید در آن نه به عنوان تبلیغ‌دهنده، بلکه به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ فعالیت کنید. ولی باید این موضوع را بدانید که  کسب درآمد از گوگل ادسنس برای ایرانیان کمی دشوار است و دردسرهای بسیاری را به دنبال دارد یکی از مهم ترین مشکلات آن است که گوگل ادسنس زبان فارسی را پشتیبانی نمی‌کند. با این حال اگر وبلاگ‌نویس یا وب‌مستری هستید می توانید اینکار را انجام دهید.

گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل است که به ناشران تبلیغ اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های متنی، تصویری بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند. اگر به وب‌سایت‌های معروف انگلیسی زبان مراجعه کنید متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آن‌ها می شوید. این نوع تبلیغات در حقیقت، همان تبلیغات گوگل ادسنس هستند. 

تبلیغات موجود در ادسنس، توسط گوگل دسته‌بندی و مدیریت می‌شوند. کسب درآمد از گوگل ادسنس بر اساس دو روش انجام می شود 1. پرداخت به ازای بازدیدکننده 2. میانگین تعداد کلیک در روش اول بازدیدکنندگان وب‌سایت و در روش دوم، تعداد کلیک بر روی تبلیغ مورد توجه قرار می‌گیرد. هر دو روش هم در افزایش درآمد بسیار مؤثر هستند. اما بر اساس تجربه، بیشتر مدیران وب‌سایت‌ها بیشتر به روش اول توجه می‌کنند زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وب‌سایت خود را افزایش می‌دهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را هم بهبود می‌بخشند.

کسب درآمد با این سرویس را می‌توان به سه مرحله کلی خلاصه کرد: 1. یک وب‌سایت به زبان غیر فارسی راه‌اندازی کنید 2. از طریق تولید محتوای جذاب و رعایت اصول سئو بازدیدکننده جذب کنید 3. در آخر با ثبت‌نام و قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در سایت خود، کسب درآمد کنید 

از تبلیغات محتوا محور می‌توان برای دسترسی به کاربران هدف استفاده کرد که به دنبال موضوع یا محتوای خاصی هستند. این هدف‌گیری می‌تواند به صورت پرداخت به ازای کلیک یا پرداخت به ازای بازدید باشد. همانطور که میدانید تفاوت این دو نوع از تبلیغات محتوا محور ادسنس، تنها در همین بخش کلیک و بازدید است. نکته‌ای که وجود دارد این است که در تبلیغات به صورت بازدیدی، پرداخت به ازای هر بازدید صورت نمی‌گیرد، بلکه بر اساس هر هزار بازدید محاسبه می‌شود که همین موضوع باعث محبوبیت تبلیغات کلیکی شده است. تبلیغات محتوا محور گوگل ادسنس انواع و سایزهای مختلفی دارند. این نوع تبلیغات می‌توانند یک متن، تصویر، تصویر متحرک، یک فلش ویدئو یا یک ویدئو باشد. در بیشتر این تبلیغات، کاربران می‌توانند به انتخاب خود متن تبلیغ، ویدئو تبلیغ یا هر دو را به نمایش بگذارند. 

گوگل ادسنس یک موتور هوشمندی دارد که می‌تواند بر اساس محتوای وب‌سایت تبلیغات مرتبط و تخصصی را به اون سایت پیشنهاد دهد در واقع، کسانی که تبلیغات خود را برای نمایش در اختیار گوگل قرار می‌دهند می‌خواهند تبلیغ‌شان برای افرادی که واقعاً به دنبال محصولشان هستند، به نمایش گذاشته شود. بنابراین، هرچه وب‌سایت شما به موضوعات تخصصی‌تر بپردازد، شانس بیشتری برای قبولی در گوگل ادسنس و دریافت تبلیغات پرسودتر دارد. جدا از اینکه گوگل ادسنس علاقه بسیاری به محتوای تخصصی دارد، نکته‌ی مهم دیگر تولید محتوای خاص و منحصربفرد است. موتورهای جستجوی گوگل بسیار هوشمند عمل می‌کنند و معمولاً محتوای تکراری یا کپی شده را از نتایج جستجوی خود کنار می‌گذارند.

افراد می توانند از طریق گوگل ادسنس به درآمد خوبی برسند. فقط نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اینکار به مدت زمان طولانی نیاز دارد و باید صبور بود. برخی از تبلیغات نسبت به تبلیغات و آگهی های دیگر قیمت بیشتری به ازای هر کلیک دارند. این موضوع همچنین تحت تاثیر مقدار ترافیک ورودی به سایت، کلیدواژه هایی که افراد به دنبال آن هستند، درصد بازدیدکنندگانی که بر روی تبلیغ خاصی کلیک می کنند قرار دارد. فاکتورهای زیادی بر روی درآمد شما از طریق گوگل ادسنس تاثیر می گذارد اما یک قانون کلی در این مورد وجود دارد و آن هم این است که وبلاگ های تازه تاسیس نمی توانند پول و درآمد زیادی از این طریق داشته باشند.

نکات مهم برای کسب درآمد از گوگل ادز 

1. از مشکلات بزرگ افرادی که به تازگی کار با گوگل ادسنس را آغاز می کنند این است که نمی‌دانند چگونه تبلیغات این ابزار را در محل مناسبی از صفحه مدنظر وب‌سایتشان قرار دهند. برای رفع این مشکل روش های مختلفی است که با در نظر گرفتن آنها می‌توانید محل مناسب تبلیغات در محتوای وب‌سایت خود را بیابید. تبلیغات را در محلی قرار دهید که بازدیدکنندگان به محض ورود به صفحه، آن را ببینند؛ اما در نظر داشته باشید باید در تعداد تبلیغاتی که نمایش می‌دهید زیاده‌روی نکنید؛ چرا که این موضوع باعث آزرده شدن خاطر بازدیدکنندگان می‌شود. همه ما تجربه بازدید از وب‌سایت‌هایی که بیش از اندازه، تبلیغ نمایش می‌دهند را داشته‌ایم. تعداد تبلیغ‌ها و ابعاد متفاوت را امتحان کنید تا متوجه شوید چه ترکیبی برای شما بهترین نتیجه را خواهد داشت. 

2. اگر بتوانید کلمات پربازده را شناسایی و محتوای وب‌سایت خود را بر اساس آنها تولید کنید، بازدهی تبلیغاتی که در صفحات وب‌سایت‌تان قرار می‌ گیرد را می توانید افزایش دهید و پول بیشتری از آنها به دست ‌آورید. برای یافتن این کلمات کلیدی، ابزارهای مختلفی در دسترس هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا کلمات کلیدی‌، عبارات و وب‌سایت‌هایی که افراد در حوزه مدنظر شما جست‌وجو می‌کنند و میزان محبوبیت آنها را به دست آورید. هرچه بیشتر در زمینه کلمات کلیدی به جست‌‌وجو بپردازید و از آنها استفاده کنید، کم‌کم پی خواهید برد چه ترکیبی از آنها نتایج بهتری برای شما خواهد داشت. به این موضوع توجه کنید که محتوای تبلیغات گوگل بر اساس کلمات کلیدی محتوای شما تغییر می‌کند. 

3. بعد از انتخاب نوع تبلیغاتی که قرار است از آنها استفاده کنید، می‌توانید آنها را ویرایش کنید تا بیشترین هماهنگی با وب‌سایت شما را داشته باشند. نکاتی که در این زمینه باید مدنظر داشته باشید. این است که از همان رنگ‌ها و کادرهایی در تبلیغات استفاده کنید که در صفحه وب‌سایتتان استفاده کرده‌اید. نکته بعدی این است که سعی کنید از رنگ‌های هماهنگ و خوش‌ترکیب به عنوان رنگ پس‌زمینه و متن تبلیغات استفاده کنید تا توجه بیشتری جلب کند. همیشه بهتر است پیش‌نمایشی از نحوه نمایش تبلیغات در صفحات وب‌سایتتان را مورد بازبینی قرار دهید، قبل از آن که صفحات را منتشر کنید. 

4. همیشه باید شاخص های اندازه گیری تعیین کنید چون امکان ندارد بتوانید درآمد قابل توجهی از گوگل ادسنس کسب کنید، اگر زحمت بررسی و تحلیل نتایج نمایش تبلیغات در وب‌سایتتان را نکشید شما باید به صورت منظم این نتایج را تحلیل کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی در این زمینه حرکت می‌کنید و این مسیر را بهبود دهید و در کارتان بیشترین پیشرفت را داشته باشید.

 

آقای تبلیغ