ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره تبلیغات هدفمند
مقالات شنبه 1 شهریور 1399 331بازدید

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند به تبلیغاتی گفته می شود که چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین براساس بخش‌بندی بازار، مخاطبان و بازار را با ویژگی‌های مهم هدف قرار ‌دهد تا بتواند بهترین نتیجه را بدست آورد. چون که بیشتر افراد همیشه دنبال دریافت بیشترین خروجی و افزایش سود هستند به همین دلیل باید به روش‌های مختلف بتوان محتوای تولیدی را به مخاطبان هدفی رساند که می‌دانیم با توجه به ویژگی‌های مشابهی که دارند نسبت به پیام تبلیغاتی عکس‌العمل یکسانی نشان می دهند. یکی از مهمترین فرایندها در تبلیغات هدفمند بخش‌‌بندی بازار است. این کار باعث می شود که برای هر بخش محتوای سفارشی و شخصی‌سازی شده داشته باشید و بتوانید از منابعی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید و بیشترین تاثیر را بر مخاطبین داشته باشید.

معیارهای مختلفی برای بخش بندی بازار وجود دارد که باید آن را در نظر گرفت و براساس کسب و کار، محصولات و خدماتی که دارید بخش بندی بازار را انجام دهید و مخاطبان هدف را مشخص کنید که تقسیم بندی معیار های جغرافیایی کلا 4 دسته است: 

1. معیارها بر اساس محل زندگی که شامل مواردی مثل محل زندگی، استان یا کشور، تراکم جمعیت، وضعیت آب و هوا و… است.

2. تعین معیار براساس شناخت مخاطب مثل سن، جنسیت، تحصیلات، میزان درآمد، دین و… انجام می‌شود.

3. معیار های رفتاری مثل وفاداری، نرخ استفاده از محصول، تفکرات و… که در تصمیم‌گیری ها بسیار موثر هستند.

4. معیار های روانشناسی که شامل سبک زندگی، فرهنگ، وضعیت اجتماعی و.... است.

تبلیغات هدفمند به این دلیل مهم است که همه افراد با پرداخت هزینه در برنامه‌های تبلیغاتی انتظار خروجی‌ مطلوبی را دارند و از طرف دیگر منابعی که در اختیار بازاریاب‌ها و تیم‌های تبلیغاتی کسب و کارها قرار دارد محدود است و نمی‌توانند بدون هدف کار کنند و اگر به در‌ستی محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف نرسانند بدون شک فقط وقت و هزینه بیهوده ای را صرف کردند و هیچ نتیجه را بدست نخواهند آورد. از طرفی دیگر تبلیغات هدفمند مزایای زیادی دارد و اگر به درستی بتوانید آن را اجرا کنید سرعت پیشرفتتان زیاد خواهد شد و در تایم کوتاهی به مشتریان هدف و سود زیادی دست پیدا می کنید.

اصول تبلیغات هدفمند

1. تعیین هدف: در گام اول برای تبلیغات باید هدفتان را مشخص کنید و ببینید چه مزایای رقابتی‌ای برای هر بخش از بازار دارید، پیام شما چیست،محتوای تولیدیتان چگونه باشد و… . و حتما باید شاخص‌هایی را مشخص کنید و با بررسی آن ببینید تا چه اندازه به آنها رسیده‌اید.

2. گروه بندی مخاطبان: تقسیم بندی مخاطبان کمک می‌کند تا محتوای خود را به صورت شخصی‌سازی شده به مخاطبان موردنظرتان برسانید و تنها افرادی از از محصولا و خدمات شما با خبر بشوند که مطمئن باشید به آن نیاز دارند و در آینده حتما آن را خریداری می کنند.

3. از همه اطلاعات موجود استفاده کنید: استفاده از تجربه های کمپین‌های تبلیغاتی قبلی و استفاده از اطلاعات و تحلیل آنها کمک می‌کند تا در تبلیغات بعدی خود هدفمندتر عمل کنید و بتوانید به مخاطبان هدف بیشتری دسترسی پیدا کنید. آمار و اطلاعات کمک می‌کند رفتار مخاطبان هدف را در برنامه های تبلیغاتی قبل بررسی کرده و در برنامه‌های جدید از آن استفاده بهینه کنید.

4. تولید محتوای مناسب: بعد از طراحی سایت بخش مهمی از تبلیغات را تولید محتوای جذاب تشکیل می‌دهد. فرقی نمی‌کند تبلیغات شما مستقیم یا غیرمستقیم باشد مهم این است که محتوای متناسب با گروه هدف و به صورت شفاف و و قابل فهمی تولید کنید. بازاریابی محتوایی در تبلیغات هدفمند نقش اساسی دارد و اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط با کسب و کار و تبلیغاتتان تولید کنید حتی اگر مخاطبان هدف را با دقت مشخص کرده باشید احتمال شکست باز هم وجود دارد.

5. استفاده از جاذبه در پیام های تبلیغاتی: هر پیام تبلیغاتی برای اینکه بتواند مخاطب را به سوی محتوای پیام خود جذب کند از یک نوع جاذبه استفاده می کند. جاذبه هایی که در پیامهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از: 

- استفاده از جاذبه منطقی که در جاذبه منطقی به طور مشخص و مستقیما مزایای کالا، خود کالا، ویژگیهای آن و … بیان می شود و از پرداختن به مسائل و موضوعهای حاشیه ای خودداری می شود.

- استفاده از جاذبه طنز در تبلیغاتی که با محتوای خنده ارایه می شود باعث شده که بهتر از بقیه تبلیغات ها معروف شده و بیشتر در ذهن افراد باقی بماند.

- ارائه دهندگان تبلیغات گاهی در پیامهای تبلیغاتی از جاذبه ترس استفاده می کنند تا از این طریق در مخاطب نگرانی به وجود آورند و آنها را تحریک به انجام یا عدم انجام کاری کنند و بگویند با نخریدن محصولی یا استفاده نکردن از خدماتی مشکلاتی زیادی برای آن ها پیش می آید.

- جاذبه اخلاقی به مخاطبان درباره درست یا غلط بودن چیزی کمک می کند. از جاذبه اخلاقی وقتی استفاده می شود که هدف مجبور کردن افراد به حمایت و طرفداری از برخی مسائل اجتماعی است.

تبلیغات هدفمند اینترنتی بیشترین نقش را در فروش و جذب مشتریان دارد. اما انجام و ایده پردازی برای آن بسیار سخت تر از کسب و کار های فیزیکی است ولی نتیجه بهتری خواهد داشت. تبلیغات در شبکه های اجتماعی تقریبا به صورت رایگان انجام می شود که باید با اصول بازاریابی آن ها کاملا آشنا باشید و اینکار با ساخت یک صفحه به نام کسب و کار شما شروع و و با جذب دنبال کننده پیش می رود. تبلیغات بنری یکی از بهترین سرویس های گوگل ادز است و به کسب و کارها این امکان را می دهد که با قرار دادن بنرهای تبلیغاتی خود در سایت های و اپلیکیشن های بسیار پربازدید برندسازی کنند و بیشتر دیده شوند.

در فضای تبلیغات آفلاین تنها شما هستید که یک طرفه صحبت می‌کنید و امکاناتی برای شنیدن نظرات و تعداد بازدید مخاطبان ندارید. اما در فضاهایی مثل اینستاگرام یا فیسبوک امکان نظردادن در مورد تبلیغ و محصول و به وجود آمدن ارتباطی مطلوب و اثر بخش با مخاطبان است. و از طرفی دیگر شما با مشخص کردن بازار هدف می‌توانید تبلیغات را فقط به افرادی که محصول یا خدمات شما را نیاز دارند نشان دهید و و این باعث بازدهی بیشتر می شود. نکته دیگر اینکه در فضای آفلاین تبلیغات به صورت ثابت و تصوری است در حالی که در فضای آنلاین امکان تبلیغات صوتی و ویدیویی به راحتی فراهم است که این تبلیغات باعث ارتباط بهتر کاربر با موضوع و بهتر درک کردن موضوع مورد هدف تبلیغ می‌شود. 

 

آقای تبلیغ