ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره کاربرد تبلیغات اینترنتی
مقالات دوشنبه 20 مرداد 1399 284بازدید

کاربرد تبلیغات اینترنتی

در دنیای اینترنت هم مانند دنیای واقعی با طراحی سایت آنلاین فروش خدمات یا محصولات باعث ورود مشتریان و خرید نمی شود. شروع کسب و کار و شناخت خدمات و محصولات به دیگران در دنیای اینترنتی سخت تر از دنیای واقعی است چون در دنیای واقعی افراد زیادی از جلوی مغازه شما رد می شوند و آن را می بینند ولی شناخت وب سایت تبلیغاتیتون به دیگران کار آسانی نیست. ولی با این حال تبلیغات اینترنتی یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی تمام مشاغل، یافتن مشتریان جدید و متنوع‌سازی جریان درآمد آن‌ها است. تبلیغات اینترنتی به هر نوع پیام بازاریابی گفته می شود که با کمک اینترنت و در وب نمایش داده می شود. تبلیغاتی که می‌تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود. 

تبلیغات اینترنتی مزایای بسیاری برای کسب و کار ها و معرفی مشاغل دارد. یکی از مهم ترین مزیت های مشاغل اینترنتی پرداخت هزینه کم و دستیابی به مخاطبین هدف بیشتری است و مزیت دیگر تبلیغات اینترنتی قابلیت اندازه‌­گیری معیارهایی است که نشان می دهد تبلیغات ما چه مقدار موفقیت یا شکست در کمپین تبلیغاتی کسب کرده است. برای مثال بررسی می کند که چه تعداد تبلیغ­ات را دیده­‌اند، چند نفر روی آن کلیک کرده‌­اند و به سایت مورد نظررفته‌­اند، چند نفر خرید را کامل انجام داده‌­اند، چند نفر در بین راه پشیمان شده‌­اند و حتی می­‌توان آن‌­هایی را که در هر یک از این دسته‌­ها قرار گرفته‌­اند شناسایی کرد و تبلیغات مجزایی برای هر دسته نشان داد. حال شما با دانستن چنین اعداد و ارقامی به خوبی می­‌توانید بدانید که تبلیغات شما تا چه حد موفقیت‌­آمیز بوده است.

تبلیغات اینترنتی قابلیت شخصی سازی کردن دارد یعنی می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف آن مشتری هایتان را شناسایی و بخش بندی کنید کنید ولی در تبلیغات آفلاین مثل پخش تراکت نمیدونید کدوم مشتری از تبلیغات شما خوشش آمده و مشتریتان شده و روش پخش تراکت برای پیشرفت در تبلیغات کسب و کارها نمیتواند مناسب باشد. امروزه تبلیغات اینترنتی نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد شرکت‌های کوچک و بزرگ دارد و به همین دلیل است که آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ دنیا مثل گوگل، سالیانه میلیاردها دلار از راه تبلیغات برای شرکت‌ها کسب درآمد می‌کنند.

تبلیغات اینترنتی به شما این را امکان می دهد تا پیام مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب برسانید. می توانید از ابزارهای تبلیغاتی اینترنتی برای تحقیق، مدیریت، پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهبود تبلیغات آنلاین استفاده کنید. تحولات فن آوری، رسانه های جدیدی را ایجاد می کند تا مصرف کنندگان اطلاعات مختلف و متنوعی را قبل از اینکه مصرف کنندگان محصولات و خدمات را خریداری کنند کسب کنند و می توانند از طریق محیط آنلاین ، قیمت و ویژگی را با یکدیگر مقایسه کنند و بتوانند براساس آن، محصول مورد نظر را انتخاب کنند. 

همه ی افراد زمان زیادی از روزشان را در اینترنت و شبکه های اجتماعی می گذرانند و جزء جدایی ناپذیر زندگی بیشتر آدم ها  فضای آنلاین است. یک فرد از صبح که روز خود را شروع می کند تا شب که موقع استراحت اوست  با اینترنت سر و کار دارد با وجود چنین فضایی ای که  تنوع ابزاری هم دارد، یک تبلیغات مناسب می تواند بسیار مفید باشد و تاثیر مهمی در معرفی و فروش محصولات دارد. 

راه موفقیت هر کسب و کاری به­‌ روز بودن و راهی برای رفع نیازهای جامعه است . مشتریان شما باید درباره شما اطلاعات کافی را کسب کنند تا بتوانند به شما و خدمات و محصولی که ارائه می‌دهید اعتماد کنند. بهترین راه برای ارتباط با مصرف‌کنندگان و مشتریان تبلیغات است. زیرا شما در این فرایند علاوه بر معرفی خود، برتری و مزایای کالا و خدمات خود را نسبت به سایر رقبا نشان می دهید تا افراد دلیلی برای انتخاب شما داشته باشند.

کاربرد تبلیغات اینترنتی

1. معرفی برند، محصول و خدمات شرکت جزئی از هدف تبلیغات است که می توانید این تبلیغات را در شبکه های اجتماعی مخصوصا توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس، شبکه هایی مثل اینستاگرام که تبلیغات بصری دارند، شبکه های ویدئویی، پروژه های تبلیغاتی مشترک با سایر رقبا و برقراری ارتباط با برخی مخاطبان در شبکه های اجتماعی انجام دهید.

2. افزایش فروش محصولات یکی از مزیت های تبلیغات اینترنتی است که اغلب کسب و کارها محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش میرسانند و از خرید آنلاین محصولات همه افراد استقبال کرده اند.

3. با استفاده از ابزار های تبلیغات اینترنتی می توانید همه اطلاعات لازم راجع به محصولات و خدماتتون را به مشتریان ارائه دهید و آموزش های لازم که برای محصولاتتون نیاز است را انجام دهید و می توانید تمامی مزیت های محصول را نام ببرید. اینجوری مشتریان بیشتر با محصولات شما آشنا خواهند شد و میل به خرید بالا خواهد رفت.

4. تبلیغات اینترنتی این امکان را به افراد می دهد که بودجه‌ های تبلیغاتی ‌شان مانند گذشته هدر نرود و سنجش موفقیت کمپین های تبلیغاتی به راحتی صورت بگیرد.

 در تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی باید موثرترین رسانه‌ها را انتخاب کنید. نیازی نیست همه جا صفحات کسب و کار خود را بسازید. از قبل تحقیق کنید مخاطبان شما بیشتر در کدام سایت ها یا پیام‌رسان ها حضور دارند. در ایران در حال حاضر پیام‌رسان تلگرام که امکانات رسانه‌های اجتماعی مانند گروه و کانال را نیز دارد و همچنین اپلیکیشن اینستاگرام جزو پرطرفدارترین شبکه‌ها هستند. در شبکه‌های اجتماعی باید بدانید که مخاطب شما به چی احتیاج دارد و دنبال چه محتوایی است، دغدغه مخاطب چیست و چگونه می‌توان مخاطب را ترغیب کرد شما را دنبال کند و از محتوای شما استفاده کند بعد فروش محصول را آغاز کنید.

 فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یک فرایند پیوسته است و باید پشت سرهم با ارسال محتوای مفید و دلخواه مخاطب، در ذهن مخاطب قرار بگیرید و حضور خود را با ارسال محتوای خوب بطور مداوم اعلام کنید. پولی که شما برای تبلیغات خرج می کنید هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری به صرفه است که برای کارتون بسیار کارایی دارد و اگر تبلیغاتتون درست و با برنامه ریزی مشخص انجام شود به زودی سرمایه گذاری که کردید چند برابرش بهتون بر می گرده.

در تبلیغات محصولات باید بر روی یک مزیت رقابتی خاص تمرکز ‌کنید. برخی افراد روی قیمت ارزان محصول تمرکز می کنند بعضی دیگر به دنبال این هستند تا با استفاده از نکات مربوط به سلامت و بهداشت، نظر مصرف‌کنندگان را جلب کنند. برخی دیگر بیشتر به کیفیت محصول اشاره می‌کنند. برای ارائه مزیت رقابتی باید ابتدا مشتریان خود را بشناسیم و متناسب با ذائقه آنها محصولات و خدمات خود را ارائه دهیم. ممکن است برای گروهی از مشتریان قیمت اهمیت داشته باشد. برای گروهی دیگر بیشتر کیفیت یا نکات دیگر حائز اهمیت باشد که حتما به این موضوع دقت کنید.

 

 

آقای تبلیغ