ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره اشتباهات در بازاریابی و تبلیغات
مقالات شنبه 11 مرداد 1399 315بازدید

اشتباهات در بازاریابی و تبلیغات

در شرایط فعلی تجارت و کاری، بازاریابی امری بسیار ضروری است. کسب و کار هایی که برای معرفی خود و کالاهای تولیدی از تبلیغات اینترنتی استفاده نکنند جایی در دنیای تجارت امروزی نخواهند داشت. هرچند در صورتیکه روش مناسبی برای بازاریابی و تبلیغات انتخاب نکنید به جای سودمند بودن، می‌تواند زیان های بسیاری برایتان داشته باشد. مسئله اصلی این است که چطور وارد دنیای تبلیغات شویم تا هزینه ای که می کنیم به برندینگ، افزایش فروش، افزایش مشتری و … کمک کند. البته توجه به این موضوع مهم است که هر برند و کسب و کاری با توجه به گذشته، وضعیت حال و اهدافی که در آینده دارد باید برنامه تبلیغاتی متفاوتی را برای خود داشته باشد و از اشتباهات دوری کند.

اشتباهات در بازاریابی و تبلیغات

1. خودمحوری در تبلیغات: بخش مهمی از آگهی در مورد شرکت و محصولات خودتان است و نه توجه به نیازهای مشتری. عنوان آگهی درباره شرکت شماست و متن آن درباره افتخارات شرکت است. چنین تبلیغاتی فروش خوبی نخواهد داشت، چون مشتری می خواهد ببیند آگهی چه منفعتی برای خودش دارد. برای مشتریان اهمیتی ندارد شرکت سازنده، چه افتخاراتی دارد  فقط محصول ارائه دهنده و مزایای آن برایش مهم است.

2. استفاده از عناوین رایج و کلیشه ای: استفاده از عناوین اشتباه باعث می شود خواننده یا مشتریانی که هدف شما هستند به راحتی از متن گذشته و آن را نخوانند. شما باید از عنوانی استفاده کنید که خوانندگان را جذب کند.

3. ساختن تبلیغ بدون در نظر گرفتن اصول تبلیغات: وقتی می خواهیم تبلیغی بسازیم باید از تجربه دیگران و اصول اصلی تبلیغات استفاده کنیم بدون در نظر گرفتن تجربه افراد دیگر قطعا در کار تبلیغات شکست خواهیم خورد.

4. فروش قبل از معرفی کالا و خدمات: ابتدا اطلاعات کافی در رابطه با شرکت و کالاهای تولیدی خود در اختیار خواننده قرار دهید و در او تمایل به خرید را ایجاد کنید و بعد از قیمت و پیشنهاد فروش صحبت کنید. 

5. ایجاد شک و تردید در خواننده: در آگهی خود از مطالبی استفاده نکنید که باعث شک مشتریان شود وقتی ادعایی می کنید برای آن دلیل بیاورید حتما و می توانید از تصاویرو مدارک استفاده کنید. 

6. ایجاد بهانه در مشتری برای خرید: شما در آگهی باید از ترفندهایی استفاده کنید که باعث خرید سریع مشتری شود برای مثال تعداد کالای ارائه دهنده خود را محدود کنید و تایم محدودی برای خرید به مشتریان بدهید.

7. ساخت آگهی تخصصی: در تبلیغات خود از جملات و کلمات روان و راحت استفاده کنید نه کلماتی که برای فهم آن نیاز به مدرک دانشگاهی باشد.

8. نداشتن هدف: قبل از تبلیغات اینترنتی جتما باید هدف خود را مشخص کنید چون با مشخص کردن هدف مشتریانی که تناسب باهدف شما دارند راحت تر پیدا خواهند شد و در نتیجه سود بیشتری خواهید داشت.

9. ترس از بازاریابی:  شرکت‌ها هنگام بازاریابی و تبلیغات اینترنتی دچار ترسی مبهم می‌شوند. آن‌ها بیشتر از شکست‌ در بازاریابی می ترسند. این ترس می تواند آن هارا از تبلیغات و پیشرفت باز دارد. هنگامی که بازاریابی و تبلیغات خود را شروع می کنید، از این‌که بارها و بارها شکست بخورید و موفق نشوید، ترسی نداشته باشید.

10. نداشتن حس مسئولیت پذیری: در شروع هر کاری داشتن هدف و عملکرد سریع مخصوصا برای کسانی که بازاریابی و تبلیغات را انجام می هند بسیار مهم است. در غیر این صورت نداشتن حس مسئولیت پذیری باعث شکست شما خواهد شد.

بازاریابی و تبلیغات اینترنتی مدل های مختلفی دارند. فقط از یک مدل در تبلیغات خود استفاده نکنید. بسته به نوع کسب و کارتون از مدل های تبلیغاتی متفاوتی استفاده کنید مثل بنرها، ایمیل مارکتینگ، طراحی سایت و سئو و...... خیلی از شرکت ها بدون اینکه بازار هدف خود را به درستی بشناسند دست به تبلیغات می زنند. رفتار مصرف کننده و نوع علایق اون ها باید بررسی بشه به جای اینکه تمام سرمایه ی خود را برای یه شیوه ی تبلیغاتی خاص بذارید، از مدل های دیگه تبلیغات هم استفاده کنید تا شانس بیشتری داشته باشید.

قبل از طراحی سایت یا ساخت اپلیکیشن کسب و کار تبلیغاتی خودتون رو شروع نکنین. یکی از اصول های بازاریابی اینترنتی به این شکل است که کاربران رو به سمت سایت بکشد ولی وقتی شما سایتی نداشته باشید ممکن خیلی از مشتریان خود را از دست بدهید. 

اگر محتوای تبلیغاتی شما فقط و فقط به‌عنوان یک طعمه برای جذب کلیک و وارد شدن مشتری به سایت شما باشد و  قولی که در ابتدا از طریق آن به مشتری داده‌اید را عملی نکنید، به شرکت خود صدمه خواهید زد. در ابتدا شما دارین هزینه ای برای تبلیغات کلیکی پرداخت می کنید که مشتری برای شما نخواهد داشت و دوم اینکه زمانی که مخاطب متوجه می‌شود شما قولی که در تبلیغ داده‌اید را بهش عمل نکردید و برنامه‌ای برای آن ندارید اعتباری کاملاً منفی در بازار برای خود و مشتریاتون ایجاد خواهید کرد.

یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترین راه‌ها برای تبلیغات و برندسازی شما استفاده از تبلیغات اینترنتی است که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و امروزه تعداد بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هستند که امکان نمایش تبلیغات را به راحتی برای مخاطبین فراهم می‌ کند. و یک تصویر جذاب و پر محتوا از کار خود تهیه کنید و در معرض دید بازار هدف خود قراردهید.

معمولا مدیران، تحمل تبلیغات قدیمی را ندارند چون فک می کنند که بهتر از آن را می توانند بسازند. به همین دلیل تبلیغات قدیمی را کنار می گذارند و تبلیغاتی جدید می سازند، این کار بسیار اشتباه است چون تمام هزینه هایی که صرف بررسی و تحقیق در ساخت تبلیغ شده، تمام آگاهی های شکل گرفته در ذهن مشتری، تمام معرفی برند و تمام حداقل ریسکی که یک تبلیغ مؤثر ارائه می کند، همه دور ریخته می شوند. که این مسئله فقط موجب زیان مالی نمی شود؛ از آنجایی که تبلیغات مؤثر در کوتاه مدت، موجب افزایش فروش و در درازمدت، موجب اعتبار برند می شود و تغییرات مداوم در تبلیغ موجب سردرگمی و از بین بردن مشتریان می شود.

 

آقای تبلیغ