ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

جستجو در سایت

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب وبلاگ

افزایش رتبه وبسایت

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

چرا تبلیغات اهمیت دارد؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۸

لینک های مفید

تصویر شماره انواع جاذبه در تبلیغات
مقالات چهارشنبه 8 مرداد 1399 307بازدید

انواع جاذبه در تبلیغات

تبلیغات روشی موثر برای معرفی کالا، خدمات و برند شرکت ها است. تبلیغات شامل پیام های دیداری و گفتاری است که برای معرفی شرکت ها یا محصولی از طرف یک منبع به وسیله کانال های تبلیغاتی به گروه‌های خاص یا کل جامعه منتقل می شود و در ازای آن پول پرداخت می شود. هر آگهی یا تبلیغات اینترنتی، باید جذابیت داشته باشد تامخاطبان آن را نگاه کنند، در واقع در میان حجم انبوهی از پیامهای تبلیغاتی، فقط پیامهایی به مخاطب می رسد که جذابیت داشته باشد. این جذابیت ها می توانند متفاوت و متنوع باشند. مدیران بازاریابی تلاش می کنند، تا میان پیام های تبلیغاتی خود و جذابیتی که انتخاب می کنند و همینطور مشتریان هدف یک ارتباط معناداری ایجاد کنند و در واقع این سه موضوع باهم ارتباط مستقیمی دارند.

انواع جاذبه های تبلیغاتی 

1. جاذبه منطقی: در جاذبه منطقی افراد بیشتر به دنبال هدف های اصلی برای معرفی کالا و خدمات هستند. در این نوع جاذبه تبلیغاتی واضح مزایای کالا، خود کالا، ویژگی های آن و … عنوان می گردد و از پرداختن به مسائل حاشیه ای خودداری می شود. در واقع در تبلیغی که با استفاده از این نوع جاذبه ارائه می شود اصلی ترین دغدغه ی تبلیغات کننده این است که ذهن مخاطب را به خود کالا و خدماتی که  دارد جلب کند.

2. جاذبه احساسی: جاذبه احساسی یا همان جاذبه خنده و طنز در تبلیغاتی ارائه می شود که محتوای آن خنده دار است. پیام های خنده آور در جلب توجه مشتری نسبت به تبلیغات جدی اثربخش تر است. این نوع تبلیغ با تغییر نگرش و ایجاد احساس مثبت در مخاطب، اثربخشی پیام را افزایش می دهد. این احساس مثبت نه تنها تمایل و علاقه مخاطب را به تبلیغ بیشتر می کند بلکه گرایش به کالاها و خدمات را هم زیاد می کند. تبلیغ با جاذبه خنده باعث می شود که خنده ذهن افراد را درگیر کند از این رو احتمال این که مخاطب در مقابل تبلیغات انتقاد کند کم پیش می آید. 

3. جاذبه ترس: تبلیغات بر اساس ترس بیشتر بر مبنای هشدار به افراد برای استفاده نکردن از یک کالاو خدمات یا تغییر نگرش و رفتارشون است. برای مثال آگهی های بیمه، با این روش ساخته می شود؛ در این گونه آگهی ها، فردی به نمایش درمی آید که به دلیل استفاده نکردن از خدمات بیمه دچار مصیبت ها و زیان های جانی و مالی شده است. همچنین استفاده نکردن از عینک آفتابی یا مسواک ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود بیاورد که در تبلیغات مورد اشاره قرار می گیرد.

4. جاذبه اخلاقی: کاربرد جاذبه اخلاقی هنگامی است که هدف از تبلیغات، وادار کردن مردم به حمایت و طرفداری از بعضی مسائل اجتماعی است. مسائلی مانند محیط زیست سالم، کمک به نیازمندان، کمک به بیماران و… . جاذبه اخلاقی در بسیاری از تبلیغات همراه با جاذبه احساسی است.

5. جاذبه دو جنبه ای و یک جنبه ای: تبلیغات از نظر اینکه چه اطلاعاتی را به مخاطب می دهد به دو دسته تقسیم می شود:

- پیام های یک جنبه ای: در این نوع پیام ها فقط جنبه مثبت کالا و خدمات ارائه شده بیان می شود و اگر ضعف یا مشکلی داشته باشد از آن حرفی زده نمی شود.

-پیام های دو جنبه ای: پیام های دو جنبه ای پیام هایی هستند که علاوه بر جنبه های مثبت کلاهای تولیدی و خدمات تمامی نکات منفی آن را هم می گویند البته نکات منفی در مقابل نکات مثبت از اهمیت بسیار پایینی برخوردار است.

6. جاذبه نوستالژی: تبلیغات با این نوع جاذبه یادآوری ایام خوش گذشته، اشاره به عکس‌ها و خاطرات، زنده کردن کالاهای قدیمی، تمرکز بر سالمندان و… است.

یکی از روش های فروش محصولات و برندینگ برای شرکت ها تبلیغات و طراحی سایت است.با استفاده از تبلیغات می توان کالا و خدمات تولیدی را به مردم بشناسانند و مشتری جذب کنند و افزایش فروش داشته باشند. علاوه بر این برای فرهنگ سازی در جامعه یا آموزش رفتار خوب به مردم جامعه می توان از تبلیغات استفاده کرد. تبلیغات حاصل ایده پردازی و تفکر خلاقانه افراد بازاریاب است. 

روش هایی برای داشتن تبلیغات جذاب 

- تبلیغاتی که باعث تحریک کنجکاوی افراد شود.

- با آوردن کلمه سود در عنوانتان می توانید مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کنید. 

- استفاده از کلمات مناسب در عنوان و متن که باعث تحریک هیجانات افراد شود.

- در تبلیغات خود واقع بینانه عمل کنید و وعده و قول الکی ندهید که بعدا نتوانید به آن عمل کنید.

 برای تبلیغات لازم است جامعه ی هدف خود را براساس فاکتور های مربوط به کالاها و خدمات خود مشخص کنید مثل : سن،درآمد،تحصیلات و… . بهترین محدوده سنی برای تبلیغات بین ۱۸ تا ۳۴ سال است.زیرا این گروه سنی خرید برایشان به عنوان تفریح است و خرید بیش تری انجام می دهند.  

شما با ثبت آگهی های خود در سایت ایران تبلیغ می توانید بیشتر دیده شوید.

 

 

آقای تبلیغ