ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

در درب های اتوماتیک الکترومکانیکی یک جک تعبیه شده است که این جک دارای شفتی می باشد که شفت با سرعت ثابت و معینی به عقب و جلو حرکت می کند و سبب باز و بسته شدن درب می شود. عاملی که سبب حرکت شفت جک می شود، افزایش قدرت جک در اثر انتقال نیروی موتور به گیربکس می باشد.
درب اتوماتیک به چه درب هایی اطلاق می شود؟
درب اتوماتیک با توجه به سیستم کارکرد، کاربرد و جنس بدنه به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. درب اتوماتیک برقی می باشد که عملکرد و ساخت آن بر اساس سیستم الکترومکانیکی می باشد. در درب های اتوماتیک الکترومکانیکی یک جک تعبیه شده است که این جک دارای شفتی می باشد که شفت با سرعت ثابت و معینی به عقب و جلو حرکت می کند و سبب باز و بسته شدن درب می شود. عاملی که سبب حرکت شفت جک می شود، افزایش قدرت جک در اثر انتقال نیروی موتور به گیربکس می باشد.
درب های اتوماتیک برقی بر اساس محل نصب و ساختاری که دارند در انواع درب اتوماتیک لولایی یا جک، درب اتوماتیک کرکره برقی، درب اتوماتیک سکشنال، درب کشویی یا جک ریلی، درب کشویی تلسکوپی و درب تاشو تقسیم بندی می شوند.
ویژگی های درب اتوماتیک پیشرفته و استاندارد
برخی افراد گمان می کنند که گسترش درب های اتوماتیک فقط به دلیل راحتی ورود و خروج افراد و اشیا می باشد، در حالی که کاربرد درب اتوماتیک به این مسئله محدود نشده و به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش ورود سرما و گرما، کنترل فضا، به عنوان عایق صدا و مدیریت بهتر ورود و خروج افراد در مکان های پر تردد و برقراری امنیت بیشتر می باشد.
کیفیت قطعات درب اتوماتیک کیفیت نهایی درب را مشخص می کند. مهم ترین قطعه ی درب های اتوماتیک موتور آن ها می باشد. پس در هنگام خرید درب اتوماتیک به نوع موتور و قطعات نصب شده بر روی موتور دقت نمایید. درب اتوماتیک مرغوب، با دوام عمر بالا دربی است که دارای موتوری باشد که از بهترین و با استانداردترین متریال ها در تولید آن استفاده شده باشد. موتور درب اتوماتیک پیشرفته دارای قطعه ای کاربردی و منحصر به فرد به نام انکودر می باشد، این قطعه به سالم ماندن موتور و عملکرد بهتر و بالاتر موتور کمک شایان توجهی می نماید. وجود این قطعه باعث می شود تا عملیات موتور، تعداد دور موتور، زمان چرخش و ترمز موتور با بالاترین دقت ممکن تعیین شود و از برخورد درب با مانع جلوگیری شود.
درب های اتوماتیک مجهز به سیستم فرمان هوشمند بوده و مجهز به سیستم عیب یاب هوشمند نیز می باشند. سیستم عیب یاب هوشمند در این درب ها باعث می شود تا کوچک ترین نقص فنی پیش آمده در ساختار و عملکرد درب با سیگنال های مشخصی به فرد اطلاع داده شود تا فرد به موقع اقدام به تعمیر نماید.
ریل و کاور درب های اتوماتیک برقی مرغوب دارای عملکردی روان و بدون صدا بوده و همانند درب های سنتی برای عملکرد روان نیاز به روغن کاری و غیره نمی باشد.
درب های اتوماتیک برقی قابلیت هوشمند سازی را داشته و به سیستم های خود اطفا و کارتخوان برای امنیت بیشتر به صورت مستقیم متصل می شوند.
سنسورهای چشمی به کار رفته شده در درب های اتوماتیک برقی در انواع مختلفی موجود می باشند، اما پیشرفته ترین درب های اتوماتیک دارای سنسورهای چشمی پرده ای مایکروویو می باشند. این سنسورها به صورت همزمان کار چشم فتوسل بین دهنه ای و چشم مایکروویو را با عملکرد بالا انجام می دهند.
درب اتوماتیک کرکره برقی چه نوع دربی می باشد؟
کرکره های برقی نمونه ای پرکاربرد از درب های اتوماتیک می باشند که برای پارکینگ های مسکونی، انبارها، مراکز صنعتی و کارخانجات، کارگاه های تولیدی، حفاظ پنجره ها و مراکز اداری و تجاری مناسب می باشند.
در کرکره برقی اتوماتیک موتوری تعبیه شده است که با استفاده از قدرت برق محور ریلی کرکره را به صورت عمودی حرکت داده و کرکره را باز و بسته می کند. این کرکره ها دارای ریموت بوده و از راه دور می توان باز و بسته شدن آن ها را کنترل نمود. با نصب این نوع درب اتوماتیک می توان در فضای پارکینگ صرفه جویی کرد.
این نوع درب ها قابلیت شست و شو داشته و شست و شوی آن ها هیچ آسیبی به قسمت های الکتریکی درب وارد نمی کند.
ظاهر آن ها شبیه به کرکره های سنتی بوده با این تفاوت که تنوع در رنگ و طرح این نوع کرکره ها بیشتر می باشد.
یکی از مزیت های کرکره برقی اتوماتیک نسبت به کرکره های سنتی این است که نیاز به قفل کردن کرکره نبوده و در عین حال امنیت بیشتری را نیز فراهم می کنند.
در صورت قطع برق می توان به صورت دستی این کرکره ها را باز و بست کرد.
جنس بدنه کرکره برقی اتوماتیک به گونه ای می باشد که در برابر زنگ زدگی، خوردگی اسیدی و بازی مقاومت داشته و در نتیجه در تمامی شرایط آب و هوایی قابل کاربرد می باشد.
ویژگی و کاربرد درب اتوماتیک سکشنال
درب اتوماتیک سکشنال یا زیر سقفی از درب های مدرن و امروزی می باشد که برای نصب در فضاها و پارکینگ هایی که محدودیت فضا داشته و دارای سقفی کوتاه می باشند، بسیار مناسب می باشد. وجه تسمیه ی این درب ها این است که درب در زیر سقف جمع می شود.
بی صدا بودن درب، مجهز به سیستم ضد سقوط، آب بندی کامل درب اتوماتیک سکشنال، امنیت بالا، تنوع زیاد در طرح و رنگ و متناسب با نمای ساختمان از مزیت های درب اتوماتیک سکشنال می باشد.
درب های اتوماتیک سکشنال پیشرفته دارای سنسور چشمی فتوالکتریک خطی می باشد، این سنسور چشمی در کنار موتور مجهز به انکودر سبب امنیت بالای این درب ها شده است. در ساختار درب اتوماتیک سکشنال از چرخ های ضد سایش و ریل های نگهدارنده استفاده شده است، این قطعات سبب دوام عمر درب اتوماتیک شده و از استهلاک آن به شدت جلوگیری می کند.
کاربرد و ویژگی های درب اتوماتیک پر سرعت
درب های اتوماتیک پرکاربردترین درب ها در کارخانجات و صنعت می باشد، از همین رو به آن ها درب های صنعتی نیز گفته می شود. درب های اتوماتیکی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، درب های پر سرعت یا های اسپید نام دارند. عملکرد این درب ها به صورت چرخشی، بالا رونده و فولد آپ می باشد. سرعت بالای این درب ها به منظور صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از خروج دمای محیط و برودت تنظیم شده می باشد.
از این درب ها برای تردد ماشین آلات صنعتی چون لیفتراک ها استفاده می شود.

اطلاعات آگهی