ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

ورقه قرضه، ورقه قابل معامله ای است که معرف مبلغی وام با بهره معین است که تمام آن یا اجزاء آن در موعد یا مواعد معینی باید مسترد گردد. بدین مفهوم که شخصی که ورقه قرضه را خریداری می نماید، عملاَ در قبال ورقه قرضه مبلغی را به شرکت وام می دهد تا در سررسید ورقه قرضه اصل پول خود و مبلغی را به عنوان بهره باز پس گیرد. ( ماده 52 ، 53 ل. ا. ق. ت )



شرایط انتشار اوراق قرضه

انتشار اوراق قرضه در صورتی ممکن است که :

1- کلیه سرمایه ثبت شده شرکت تادیه شده باشد. ( ماده 55 ل. ا. ق. ت )

2- دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت گذشته باشد. ( ماده 55 ل. ا. ق. ت )

3- دو ترازنامه شرکت به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد. ( ماده 55 ل. ا. ق. ت )

4- 1/ انتشار اوراق قرضه در اساسنامه شرکت پیش بینی شده باشد یا 2/ مجمع عمومی فوق العاده شرکت به پیشنهاد هیات مدیره آن را تصویب کند. ( ماده 56 ل. ا. ق. ت )

5- اساسنامه یا مجمع عمومی می تواند به هیات مدیره اجازه دهد که طی مدتی که از دو سال تجاوز نکند ، یک یا چند بار به انتشار اوراق قرضه مبادرت ورزد. ( ماده 56 ل. ا. ق. ت )


تشریفات انتشار اوراق قرضه

1- هیات مدیره بنا بر اجازه ای که از طرف اساسنامه یا مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر انتشار اوراق قرضه به آن ها داده شده است ، تصمیم راجع به عرضه اوراق قرضه را همراه با شرایط انتشار آن و طرح اطلاعیه انتشار اوراق قرضه کتباَ به مرجع ثبت شرکت ها تقدیم می کند. ( ماده 57 ل. ا. ق. ت )

2- اطلاعیه انتشار اوراق قرضه باید توسط دارندگان امضاء مجاز شرکت امضاء شده باشد. ( ماده 58 ل. ا. ق. ت )

3- مرجع ثبت شرکت ها ، مفاد تصمیم را ثبت و خلاصه آن را همراه با طرح اطلاعیه انتشار اوراق قرضه به هزینه شرکت در روزنامه رسمی آگهی خواهد نمود . قبل از انجام این تشریفات هر گونه آگهی برای فروش اوراق قرضه ممنوع است. ( ماده 57 ل. ا. ق. ت و تبصره آن )

4- پس از انتشار آگهی انتشار اوراق قرضه در روزنامه رسمی، شرکت باید تصمیم مجمع عمومی و اطلاعیه انتشار اوراق قرضه را با قید شماره و تاریخ آگهی منتشر شده در روزنامه رسمی و همچنین شماره و تاریخ روزنامه رسمی که آگهی در آن منتشر شده است ، در روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می گردد، آگهی کند. ( ماده 59 ل. ا. ق. ت )

5- پس از ختم این تشریفات ، شرکت حق عرضه اوراق قرضه را دارد. 

آدرس: تهران، ملاصدرا، بعد از پل کردستان، شماره 63 ، ساختمان اختصاصی نیک

سایت:

تلفن : (100 خط ویژه)

ایمیل :

اطلاعات آگهی