ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

شناسه ملی شرکت مانند شماره ملی افراد است که تمامی اطلاعات هویتی اشخاص در آن متمرکز و جمع شده است . اصالت و اعتبار شرکت ها نظیر قدمت شرکت، شهر محل ثبت شرکت، آدرس ثبتی دفتر شرکت و شعبات ، اسامی دقیق مدیر عامل ، رؤسای هیأت مدیره و بازرسین و بطور کلی تمام اطلاعات شرکتها از طریق شناسه ملی قابل بررسی است.

مطابق آیین نامه اختصاص شناسه ملی  کلیه اشخاص حقوقی مصوب 29/1/88 ، تمام اشخاص حقوقی موظف به دریافت شناسه ملی می باشند.

بر اساس این آیین نامه انجام هر گونه معاملات، دریافت و ارائه خدمات با ارائه شناسه ملی امکان پذیر است.

از تاریخ راه اندازی سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور ، رویه های درخواست، اختصاص و نگهداری اطلاعات شناسه ملی به صورت مکانیزه انجام می شود.این سامانه جهت سهولت استفاده کنندگان سازمانی و برون سازمانی به وسیله قوه قضاییه ایجاد شده است.

چنانچه قصد دارید تا شناسه ملی شرکت را دریافت کنید با مراجعه به سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی و درج  شماره ثبت یا نام شخصیت حقوقی می توانید از شناسه ملی شرکت استعلام بگیرید. برای این منظور، پس از ورود به سامانه ، شماره ثبت و یک کلمه از نام را تایپ نموده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید. نتیجه حاصله شامل شناسه ملی، نام شخصیت و سازمان ثبت کننده خواهد بود.

با توجه به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرجع اصلی ثبت شخصیت حقوقی در کشور به شمار می رود و تعداد شخصیتهای حقوقی ثبت شده به وسیله سازمان شامل شرکتها و مؤسسات غیر تجاری بیش از 90 درصد اشخاص حقوقی کشور را تشکیل می دهند، مسؤلیت سازماندهی اطلاعات اشخاص حقوقی و همچنین طراحی و تولید پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سپرده شده است .

مواردی که از طریق صفحه اختصاصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در پایگاه و توسط نماینده وزارت کشور انجام می گیرد عبارت است از :

_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به وزارت کشور، استانداری، فرمانداری

_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به دانشگاهها، بیمارستانهاف مراکز آموزشی و بهداشتی و پژوهشی

_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به شهرداری ها و دهیاری ها

_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه دستگاههای اجرایی، سازمانها، شرکتهای تابعه ..

آدرس: تهران، ملاصدرا، بعد از پل کردستان، شماره 63 ، ساختمان اختصاصی نیک

سایت:

تلفن : (100 خط ویژه)

ایمیل :

اطلاعات آگهی