ایـــران تبلیغ

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

سمپاشی مارمولک

مارمولك جانوری شكارچی بوده و از حشرات تغذیه می نماید و در كنترل بیولوژیك حشرات نقش مهمی را ایفا می نماید و در واقع یك جانور مفید بشمار می آید 0 در مورد مارمولك های ایران و سم موجود در بدن آنها تاكنون گزارش مبسوطی وجود ندارد فقط بخاطر ظاهر چندش آور است كه افراد از آن گریزانند. در آفریقا تعدادی مارمولك وجود دارد كه سمی بودن آنها به اثبات رسیده است.

انواع مارمولک ها
سوسمار ها(انواع مارمولک ها) در مناطق گرمسیری کره زمین  زیاد یافت می شوند. مارمولک ها به رنگ های مختلف وجود دارند. نوعی  مارمولک که در بوته زار ها  زندگی می کنند. و رنگ آنها سبز است و به همین دلیل مارمولک سبز نامیده می شوند و عادت دارند زیر تخته سنگها  خود را مخفی کنند و دوست دارند زیر آفتاب داغ  دراز بکشند تا بدنشان گرم شود .

مارمولک گونه‌ای از خزندگان است که خود مشتمل بر ۵۰۰۰ گونه می باشد. مارمولک‌ها در سرتاسر کره زمین بجز قطب جنوب پراکنده شده اند. اکثر مارمولک‌ها چهار اندام، گوش‌های خارجی و یک دم دارند. بسیاری از مارمولکها قادرند دم خود را در مواقع احساس خطر بیاندازند تا از دست جانوران دیگر و خطرها فرار کنند. مارمولک‌ها دید پیشرفته‌ای دارند و قادرند رنگ‌ها را ببینند.همچنین مارمولک‌ها دارای حس بویایی قدرتمندی نیز هستند. طول بدن مارمولک‌ها از چند سانتیمتر تا سه متر (در گونه اژدهای کومودو) متفاوت است.

پوست بدن مارمولک‌ها مانند بسیاری خزندگان دیگر دارای فلس است. اکثر مارمولک‌ها قادر به بازسازی دم یا پاهای از دست رفته خود هستند.

كنترل
اقدامات محیطی شامل :
نصب توری برروی پنجره ها جهت جلوگیری از ورود.
مبارزه با حشرات خصوصاً پشه ها كه مارمولك ها عمدتاً از آنها تغذیه می نمایند در صورت عدم دسترسی به آنها به دلیل كمبود مواد غذائی محیط را ترك خواهند كرد.
استفاده از حشره كشها
استفاده از طعمه های حاوی حشره كشها و یك ماده پروتئین دار
استفاده ازچسب های نواری
استفاده ازچسب هایی كه برای گرفتن موشها بكار میرود.

سمپاشی | سمپاشی مارمولک | سمپاشی منزل | خدمات سمپاشی | سمپاشی بیمارستان

اطلاعات آگهی